![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hoppas att Du skriver ofta här och lämnar Kretarapporter
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
En gång för längesen blev jag också förälskad i Kreta
![]() ![]() Roligt att läsa dina berättelser,Uffe, men tråkigt att du inte gillade Peloponnesos vinen, Notios Argirogitiko , den tycker vi om, även om den nu inte är allra godaste av Argirogitiko vinerna. |
|
||||
|
||||
![]()
Var på Kreta har ni huset?
Vårt hus ligger i Kondomari, 1,5 mil från Chania |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Jag måste bara hålla med alla andra som skriver före mig att det är jätteroligt att läsa dina inlägg. ![]() Man känner igen många av känslorna som du beskriver även om Kos nu är min favoritö. Samma sak där, antingen älskar man ön eller inte. Jag ska snart försöka åka igen och då blir det 25:e gången. Har dock varit på Kalymnos, Karpathos och Aten plus dagsresor till och från Rhodos, Patmos. Kalymnos försöker jag besöka för det är också en ö som jag trivs jättebra på. Det är ju ganska enkelt när jag bor så nära hamnen i Mastichari på Kos. ![]() ![]() Fortsätt skriva så ska jag fortsätta läsa, jag lovar!! Ha de gott! Hälsningar från en annan Kalimera, Sanna ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Uffe,
Läser och njuter och känner efter... jag förstår dig. När planet skulle till att landa sist, så sa jag: "Nu kommer tårarna, jag är så tacksam". Tacksam att få leva och ha hälsan och få åka ner med min familj och känna mig hemma. Skulle man kunna göra som så att man kysser marken? Vilken tanke - var kom den ifrån? Vad säger de andra? Det struntar jag i! Vad härligt att strunta i hur man skall och bör och bara känna och njuta... bara vara - och njuta... livet är enkelt... Är det konstigt om man längtar till Kreta? |
|
||||
|
||||
![]()
Gita, eftersom du skrev det, så kan jag också göra det: mina lyckotårar rinner alltid, när jag landar på grekisk jord.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt, Titti! Då är vi två tokar... glädjetårar är allt mycket härligare än sorgetårar!
Många hälsningar till dig ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi är flera tokar
![]() Så här skrev jag 1992 : Här har jag varit…. Jag kliver ner på grekisk mark nedanför planets dörr. Och känslan är så väldigt stark! - Här har jag varit förr!!! Den fyller mig från topp till tå känslan av en frid. En röst jag hör som säger så: - Du dröjde, det tog tid! Vart tog du vägen lilla vän ? Vi väntat på dig så. När du nu åter kommit hem du får ej från oss gå! Jag säger att jag inte minns vad som en gång har hänt. Men känslan som inom mig finns bär bud om vad jag känt. Jag vill så gärna veta vad som hänt i svunnen tid. Det måste varit underbart, för jag- jag känner frid. Jag vet att jag har levat här men inte hur och var. En längtan har jag inombords en längtan att bli kvar! Den känslan fick jag direkt 1992 när jag klev ner på grekisk mark! Jag HAR levt här förut...och sen har det ju blivit ett antal Greklandsresor ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Lissi, vad fint du skriver! Så är också min känsla, jag känner mig "hemma". Jag känner mig inte som en gäst eller främling. Och jag förundras över att jag låter saker passera som härhemma skulle göra mig irriterad. Det är som det skall, och jag finner mig i det... och mår bra av det.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Å visst är det härligt att få åka iväg och få känna att man kommer hem?! ![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|