Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-06, 20:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ni som har åkt charter till Skopelos?

Birgitta!
Ska Du hinna med allt detta Du räknar upp på en vecka så behöver Du semester när Du kommer hem för att vila upp Dig
Skippa Stafilosstranden....den blir Du besviken på tror jag. Där ligger man som sardiner i sardinburk om man inte tar sig över klippan längre bort.

Jag kunde lägga på ännu mer på Din lista som Sendouka med den fantastiska utsikten. Läs mer om den i Jannes E-guide....Men som sagt, glöm inte att ni är på SEMESTER, att bara "vara" och njuta av dagarna

Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 22:23
Maria26 Maria26 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Hej Birgitta!
På Andrines var det grus, och kanske ca 30 solstolar så den är mycket mindre än de flesta andra stränder. Man går av bussen vid Panormos stranden och sen följer man bara stora vägen några hundra meter till ett litet hotell. Där går man ner för en kort trappa till stranden. Kan rekommenderas om man vill vara på en mindre strand nån dag.
Vi tog en båttur med "Kassandra" till den marina nationalparken, jag tror alla båtar kör ungefär samma tur så det är bara frågan om att välja vilken slags båt man vill åka med... Det var en bra tur, men tyvärr fick vi inte se några definer Men det verkade snarare höra till ovanligheterna att man inte fick se det, så ni kanske har bättre tur!

Enjoy!
Svara med citat
Gammal 2009-03-09, 09:47
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Birgitta!
Ska Du hinna med allt detta Du räknar upp på en vecka så behöver Du semester när Du kommer hem för att vila upp Dig
Skippa Stafilosstranden....den blir Du besviken på tror jag. Där ligger man som sardiner i sardinburk om man inte tar sig över klippan längre bort.

Jag kunde lägga på ännu mer på Din lista som Sendouka med den fantastiska utsikten. Läs mer om den i Jannes E-guide....Men som sagt, glöm inte att ni är på SEMESTER, att bara "vara" och njuta av dagarna

Lissi
Hej Lissi !
Du skrev så bra att bara "vara " och njuta av dagarna.
Man glömmer detta fort när man sitter hemma och planerar inför resan.
Du vet ....vill så gärna få se alla fina platser och aktiva som vi är min dotter och jag när vi kommer till Grekland. Men fick en tankeställare nu när du skrev. Min man tyckte det var bra sagt av dig. Han menar på att....det fattar ju inte ni för att ni ska tvunget fara runt på alla ställen.
Visst har ni rätt !

En fråga nu till dig Lissi.
En strand som är lätt att bada på ( menar då att när du går i havet så är det bra botten ) Vill gärna stoppa ner fötterna i sanden men vet att det ej kanske finnns på Skopelos. Men komma i närheten av en vit strand.
Är ju bortskämd med vit mjuk sandstrand hemma ( du har kanske tittat på mina bilder under ej bilder rån Grekland ).
Har du varit på Skopelos och badat på en snarlik strand ?
Kommer ej att bli besviken om det ej går att hitta, naturen runt stränderna
väger upp mkt.
Birgitta 63
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:31.