![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Katten Bamse är en korsning av Norsk Skogskatt och Birma enligt veterinären...är en hittekatt..han va bara 6-7 veckor när vi hittade honom för snart 9 år sen...en underbar varelse
![]() Senast redigerad av Athanasia den 2009-03-05 klockan 09:06. Anledning: illägg |
|
||||
|
||||
![]()
Jajamensan, nu är det vår, nu rinner det ner vatten i källarn!
![]() Vi plockade med oss en stickling bouganvillea hem från Teneriffa när vi var där för flera år sen. Den klarade kommande sommarn, men till vintern förtvinade den och återhämtade sig aldrig. Hibiscusen som också åkte med klarade sig däremot flera år, tills den gick samma öde till mötes som i stort sett alla blommor jag haft i min ägo... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hm...en Amazonlilja har jag aldrig haft....nu har jag däremot Clivior överallt känns det som
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Under gårdagen hördes årets första lärka. Försökte få en bild på den men denna blev inte bra. Bara att avvakta. Idag är det kall östlig vind. Blåser av bara tusen. Bäst att hålla sig inomhus och "jobba" med bilder.
Men syvenes och sist går vi mot ljusare och varmare tider. //Chras |
|
|||
|
|||
![]()
Igår sådde jag tomatfrön,beräknad uppkomst om sådär en 10 dagar.Längtar till juli-augusti när jag får äta dom.
Snö har vi gott om och mer ska vi få sa min granne,jag tycker det räcker.Kanske nån som vill köpa lite? 1998 var vi på Thassos,då tog jag ett skott från en murgröna,den lever fortfarande,i sommar ska jag pröva och sätta ett skott i blomrabatten ska bli roligt och se om den klarar vintern. Till sist,tycker också jag att det är skönt att det blivit ljusare ute. Pia |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
När koltrasten börjar sjunga. Då ÄR det vår..
![]() Visst är det ljuvligt. Man riktigt känner hur livsandarna vaknar till liv igen. Jag har inte hört den här.. än.. men övriga fåglar sjunger att våren är här.. ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|