Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-15, 08:28
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Kamerabatterier "alltid" utladet

Takk for fyldig svar, Chras!
Nå vet jeg mye om batterier, unnatt dette:
Hvorfor lades toppladete, nesten ny batterier ut etter en uke når de ikke ligger i kameraet?
Hvor blir den energien av?
Svara med citat
Gammal 2009-02-15, 11:14
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Tyvärr är det så att olika batterier laddas ut dvs strömmen "läcker"ut i luften. Det är något liknande som sker med luftledningar. det blir spänningsfält runt ledningarna och likaledes blir det runt batterier. Sök på fysikaliska fenomen på Googles.
Häls/Chras
Svara med citat
Gammal 2009-02-15, 20:13
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad

Jag köpte ett laddset med medföljande batterier från "CyberPhoto" på nätet till min förra Canon Powershot kamera förra sommaren. Alltså samma kamera som jag sedan gav bort i födelsedagspresent till Artemia på hotell Artemis i Kamari. Detta var i September förra året. Nu köpte jag ju den senaste kameran från Canon, Powershot SX1 IS. Batterierna och laddaren gav jag ej bort eftersom de är av den senaste teknologien, de laddar ej ur sig vid vila och jag kan filma mer än en timma i sträck utan att baterrierna tar slut och då använder jag ju även displayen hela tiden på kameran. Jag läste någonstans att det är ny teknik som utvecklats ifråga om laddning och hållbarhet med dessa batterier. "UNiROSS" heter märket! Jag har aldrig använt batterier som håller laddning och styrka så länge som detta märke! Dessa batterier kan jag utan att skämmas rekommendera! Jag har 2x4 batterier som jag regelbundet använder och laddar upp när jag använt dem. Kameran tar 4 AA batterier. Bästa kitet för mig!
Yeasou
Svara med citat
Gammal 2009-02-15, 23:08
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Jag kom precis på att i min blixt har jag två laddbara AA batterier GP 2700 mAh. Jag minns inte när jag senast har laddat dessa men det känns som att det är någon eller några månader sedan, blixten används lite från och till så de verkar då hålla bra.
Konstigt att inte dessa dras ur då de ligger och väntar på nästa bildtillfälle.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 08:39
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Dette høres jo flott ut. Må finne batterier av merket Unicross eller GP, altså! Da var forhåpentligvis saken løst. Takk for hjelpen
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:03.