![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Härlig läsning Uffe! Kul att Du är på G igen.
Att våga vara sig själv är härligt....Man har ETT liv och ska leva det livet så att man själv mår bra... Så här skrev jag 2001 då jag kände att jag behövde bryta upp ge mitt liv en annan mening; MIN mening. Dessa löften till mig har jag klarat jättebra! ![]() ![]() Jag ska aldrig mer…. Jag ska aldrig mer … ………se ner på mig själv. Jag ska aldrig mer… ………tro att andra är så mycket bättre. Jag ska aldrig mer ………göra det jag inte vill för att någon annan ska bli glad. Jag ska aldrig mer ………låta nå'n göra mig illa. Jag ska aldrig mer ………be om ursäkt för att jag finns till. Jag ska aldrig mer ………försöka vara så himla duktig. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Helt rätt i alla påståenden Lissi.
Jag har på samma sätt fått liknande insikter. Du har vänner, jag har vänner, låt oss hålla i dessa. Det är så enkelt, ett telefonsamtal eller ett mail. Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att höra av dig igen Uffe och läsa dina kloka, ärliga tankar
![]() Jag tror också, att det är "karma" som träder in. Åtminstone med Thassos var det så såsom hos dig med Kriti! Tack Lissi också för dina "löften"! Gott och lyckligt Nytt År till er båda! mvh/Eija |
|
||||
|
||||
![]()
Nog gäller det att leva så bra man kan medan man bestämmer själv. Jag har jobbat på sjukhus och såg där så mycket tråkigt som drabbade folk i vilken ålder som helst. Somliga hade inte hunnit med att leva alls, kunde man förstå, och så hände något .
Även om man inte är frisk kan man ha ett bra liv förutsatt att man har lust att vara i farten och är rädd om sina vänner, inklusive släkten. Jobbiga perioder har vi alla. Jag brukar få ny inspiration av mina glada katter, aldrig en sur min där. Natt och dag. Regn och solsken . Brist och överflöd. Våra villkor är ju såna. |
|
||||
|
||||
![]()
Oh, så roligt, att få höra av dig igen.
Bra, att du har repat dig såpass. Ögonen ordnar nog sig ska du tro. Jag och gubben är ju ålderspensionärer (Han fyller 73 i dag), så vi har samma (o)vana att ta oss en tupplur, när det känns bra. Vi reser också varje år, men har inte bestämt ännu vart kosan ska ställas. Troligen blir det Palma Nova på Mallorca i maj-juni och Kos i september. Det är alltid så spännande, att planera och se framåt. Ha det så bra och jag önskar verkligen att få höra av dig många gånger om. Gilla |
|
|||
|
|||
![]()
Uffe, underbart att läsa. Du skriver så öppet. Ibland har jag svårt att ta mig tid att läsa långa stycken, men här rann det på av bara farten.
Tack för insikterna. /JANET som tydligen är inloggad som mamma Vågen (och Janna heter jag egentligen) Senast redigerad av Vågen den 2009-01-15 klockan 16:41. Anledning: Fel användare |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|