![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Håller med, Donussa är en kanon ö.
Tobbe |
|
||||
|
||||
![]()
Har bra varit på Koufonissi en gång och det var sommaren -08. Vi var där första veckan i juli och då var det MYCKET folk på liten yta. Men jag upplevde ändå ett lugn (om man jämför med ex Naxos som var galet i juli).
När vi sedan åkte till Schinoussa hittade vi vår pärla. Där var det LUGNT, men mycket längre till stränderna om man jämför med Koufonissi. Lycka till! /Ofelia |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har fått intrycket att alla småkykladöar är riiiiiktigt små och att man går runt dem rätt kvickt? Hoppas det stämmer? Jag går rätt fort i vårt klimat (eller väldigt fort säger kollegorna) men det är ju varmare där nere. Räknar med att hitta vettiga stränder inom 2-5 km fr byn, borde väl funka på flera av öarna va?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Schinoussa är verkligen otroligt trevligt. Koufonissi är underbart men under hård exploatering. Amorgos och Katapola är mer stadsaktigt samtidigt som det är en vacker och intressant ö att utforska.
Krisse |
|
|||
|
|||
![]()
Vi var på Koufonissi just efter Midsommar förra året och då var det inte speciellt mycket folk.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hur var rumspriserna?
|
|
||||
|
||||
![]()
Första veckan i juli betalade vi 40 E för ett rum med tre bäddar - inne i stan och 50 E - på Finikas. (Det fanns inte obegränsat med boende).
/Ofelia |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|