Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-05, 20:21
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Ett sjunde klassens tivoli.

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
För övrigt är jag helt övertygad om att många greker älskar tingeltangel. De gånger jag har sett hur de inreder och pyntar sina hem så har jag sett ruskigt smaklösa saker (i mina ögon naturligtvis). Oftast en massa billigt tjafs, fult arrangerat och kombinerat i färger som påminner om den känsla jag får när jag ser det
Visst är det så att vi ska dela med oss av våra erfarenheter och det kräver ju naturligtvis att vi talar om vad vi VET och ibland TYCKER i våra svar, men i vissa fall, som ovan, undrar jag över syftet med att uttala sig i dessa subjektiva ordalag.
Visst vi kan ju alltid poängtera att det är vår åsikt men vilket värde har det - annat än att reta upp någon/några?

Senast redigerad av Nektaria den 2008-11-05 klockan 20:26.
Svara med citat
Gammal 2008-11-05, 22:44
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Håller med MonicaP. Att vara litet finare i kanten som Elisabet är att göra bort sig totalt. Att framhärda att ens egna åsikter står över andras är brist på empati och att sedan använda den smiles som hon använde får mig att reagera och anse att detta är ett grovt påhopp på de eller dem som ej hyser samma åsikter som hennes. Det är bara att beklaga att diskutionen har hamnat på en så låg nivå.
Vad är igentligen tingeltangel? Alla har inte råd att köpa orginal. Typ tavlor, annan konst eller möbler.
Chras
Svara med citat
Gammal 2008-11-05, 22:53
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Det här börjar likna tråden om tavernaklädsel...

Min åsikt är att var och en har rätt att inreda sitt hem som den vill. Men var och en har också rätt att tycka att en viss inredningsstil är "ful".

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2008-11-06, 09:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Monika P du är helt rätt. Den allra senaste trenden är att sätta upp gamla svartvita släktfoton på väggen.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-11-06, 09:55
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Tydligen irriterar sig en del på att jag talar om att jag tycker viss inredning är ful och en del på sättet jag uttrycker det på. En del irriterar sig på vad de tror jag menar, vilket, i alla fall i de inlägg som skrivits, är en missuppfattning. Jag vet också att en del håller med mig i sakfrågan.

Även om det var otydligt valda ord och ord som irriterar, så är jag förvånad över att det läggs in så mycket i dem som jag inte alls skriver eller menar. Uttryck som ”snobberi”, ”fin i kanten”, att tingeltangel alltid är billigt och att motsatsen till tingeltangel måste vara dyrt eller att välmenade presenter och saker som barn har tillverkat är tingeltangel, är så långt ifrån vad jag menar man kan komma. Att jag skulle utpeka enskilda personer med dålig smak är en absurd slutsats. Likaså att jag skulle se ner på eller inte skulle respektera varje människas egna val. Alla som tror att jag menar något sådant har lagt in egna tolkningar i det jag skriver.

Eva L, kampsport kan vi väl prata om vid tillfälle.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:13.