![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hotel Cactus är ett bra hotel med inte så mycket ungdomar o liv om nätterna o då har man antingen windy beach eller elli beach o välja på o det tar två minuter till stranden. Om man bor inne i Rhodos stad så kan man antingen ta bussen eller en taxi ut till Tassos beach som är underbar det är ingen sandstrand men solstolarna står på klippor o ligger man precis i strandkanten så kan man flytta ut solstolen i havet. Vattnet är rent klart så man kan ligga o snorkla o bara simma runt där sen är det ju Kalithea.
Själv var jag på Rhodos för elfte gången o har nu bott fyra ggr på cactus o trivs bra där. Har varit två ggr på Kreta men trivs mycket bättre på Rhodos för det trevligare o mer o se på än Kreta. Så välj Rhodos ni kommer inte att bli missnöjda där. Själv är resan bokad till Rhodos o cactus mitten på augusti nästa år. Trevlig resa. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var du än bor så finns det för respektive nackdelar. På östra sidan kan det bli väldigt hett, men där finns finare stränder och lugnare vatten. På västsidan blåser det mer men har steniga stränder.
Men försök hitta ngt norrut på ön för att undvika känslan att vara helt off och ute i ödebygden. Nöjeslivet är ofta också helt stendött i de flesta områdena förrutom Rhodos stad. Turismen har minskat en hel del så mycket är koncentrerat till staden. Dessutom, var ni än väljer att bo kommer ni känna behov att se er omkring för att uppleva Rhodos på rätt sätt och det kan även vara kul att besöka Rhodos stad på kvällarna, då är det inte så kul om ni bor för långt söderut. Därför är det bra att bo antingen i Ixia i nordväst, Rhodos stad, Kalithea eller Faliraki i nordost, därifrån är det nära till de flesta aktiviteter, fina stränder eller sevärdheter. Senast redigerad av johan™ den 2008-10-28 klockan 23:24. |
|
|||
|
|||
![]()
TAck för svar! Eftersom ingen varit på Rhodos förut och vi hört gott om denna ö kanske vi testar! Fast Vi alltid föredragit mindre öar tidigare då vi tycker charmen försvinner på typ Kreta och så kanske ääven på Rhodos så lutar det nog åt Rhodos stad i alla fall....Man måste ju våga prova! Catus hotel kanske, eller har någon annat alternativ? Helst ganska lugnt med närhet till både stad och strand...
Emma |
|
|||
|
|||
![]()
Nu tillhör inte Rhodos mina favoritöar men jag har övernattat där några gånger. Cactus vet jag inte var det ligger men jag har bott på Konsantinos när jag varit där. Ligger perfekt. Nära till både Ellistranden och centrum. Ett med Grekiska mått mätt bra hotell. Ving har haft det i sitt program under många år, så du kan kolla det på deras hemsida.
|
|
||||
|
||||
![]()
Anbefaler Annapolis i Rhodos by, nære til det meste, fine romslige leiligheter og trivelig personale. Dessuten har de kjempegod mat i restauranten. Både Apollo og Fritidsresor har det, i hvertfall fra Norge.
|
|
|||
|
|||
![]()
Cactus ligger precis på spetsen mitt emot aqvuarium o du har nära både till västra stranden o Elli beach. PÅ Elli beach ligger folk som packade siller o du känner din närmaste grannes doft när dom smörjer in sig i solkräm o det är mkt varmt på den stranden. Vill man känna av svalka så skall man ligga på västra stranden där det blåser lite men kan oxå vara helt vindstilla o varmt o då bor man i havet. På spetsen av Rhodos så möts Medelhavet o Egiska havet. När man ligger på västra stranden då badar man i Egiska havet o på Elli beach är det Medelhavet. Jag har bott på olika hotell i Rhodos stad men trivs bäst på Cactus för där är inte mkt mygg o man slipper går i varma gator när man går upp ifrån stranden..
Trevlig resa till Rhodos nästa år själv är resan bokade till augusti o cactus. |
|
||||
|
||||
![]()
...du badar väl i medelhavet oavsett...
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Egiska havet är sitt hav men möter medelhavet på Rhodos spets. Kan du inte geografi så snälla läs då lite.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Malin |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|