![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Har noen venner som reiser til Troulakis Village i morgen tidlig. Skal fortelle om det når de kommer hjem om 2 uker.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla tips Myssa - jag hör gärna av mig när vi kommer lite närmare avresan :-)
moelv - jag vill gärna höra hur dina vänner hade det och vad de tyckte om hotellet. Önska dem en trevlig resa! Det är länge tills det är vår tur, jag vill ju helst åka nu! Har en väldig Greklandsabstinens.... Har varit i Grekland minst 1 gång per år sedan 2000 men inte i år, snyft! |
|
||||
|
||||
![]()
hej
jag står gärna till förfogande för flera frågor ![]() kram ....myssa.. |
|
|||
|
|||
![]()
Ni kunde inte valt ett bättre resmål för barn!! Kretensarna är super trevliga, och älskar barn!!Många restauranger delar ut ritblock och pyssel till barnen, och en del har lekplats
Även om det är stenigt på stranden bitvis, så är den så lång, så man kan alltid hitta ett bra ställe, sen är det ju så kul att samla fina stenar med barnen....vågorna kan bli stora, men inte alls som i Rethymnon, där det ofta är röd flagg pga höga vågor och strömmar. Har varit ett flertal gånger till platanias, (och andra ställen i grekland) och Platanias kommer högt upp på vår lista. Jag utfärdar en liten varning: om era barn har tendens till åksjuka, så ska ni undvika att ta en bussresa till elafonissi stranden.....Det är verkligen en helt underbar plats att vara på, jätte härligt och vackert....men frågan är om det är värt att torka spya en lång slingrig bussresa i hettan...(åksjuketabletten var det första som kom upp...) Ett annat mysigt utflyktsmål är gramvosa och balos bay, det är en båttur som man kan ta från orten kissamoss, babalos bay var minst lika fin som elafonissi, och båtresan trevlig och bra , det var en rätt stor båt, med både toaletter och mat.Ska själv till platanias i sommar, ännu en gång. Nu är barnen rätt stora,13 och 16 så det ska bli spännande att se hur de upplever kreta nu. / daga |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns minitåg där i Platanias också med olika utflyktsmål... halvdagsturer mestadels om jag inte minns fel. Kan vara bra som alternativ till bussutflykter kanske. Är barnen lite mindre kanske de tycker att det är roligare än att åka på längre bussutflykter.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De gikk til stranden på ca 5 min. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack moelv :-) Nu känner jag mig lite lugnare - tyckte nästan att priset verkade lite lågt med tanke på de bilder jag såg. Andra hotell jag hittat har varit dyrare och äldre och med betydligt mindre lägenheter.
Nu ska jag bara stå ut ända till 27 augusti 2009.... |
|
|||
|
|||
![]()
Det låter trevligt och lovande med så mycket beröm till Platania! :-)
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|