Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-23, 13:51
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: Luriga stränder?

Stranden i Pigadia samma vecka fast olika dagar. Barnet älskade när det var höga vågor, men jag kände att jag snabbt blev trött när jag var i.
Svara med citat
Gammal 2009-01-04, 00:13
Ernie Ernie är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Jeg har opplevd bølger med understrømninger et par ganger på Karpathos (og jeg har vært der 13-14 ganger nå), men vil si at jeg har vært flere andre steder hvor det har vært mye verre, bl. annet på Kreta (Kato Stalos) og på Costa Brava kysten i Spania...

Kan sterkt anbefale small ammopi, det er en liten strand innerst i vika ved Ammopi, og der var det PARADIS for alle 8 ungene vi hadde med i følget vårt i sommer, og de var fra 4 - 10 år. Det ble forresten yndlingsstranden til mange av de voksne også - langgrunt og finfin sand
Svara med citat
Gammal 2009-01-04, 11:07
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

"Rullande stenar" när man ska upp från vattnet har jag vart med om på Rhodos på västkusten. Tänkte mig inte för, nu när jag tänker tillbaka så såg jag nästan inga andra bada fast stranden var full av soldyrkande människor. DET är väl en varningssignal så god som någon egentligen. Så tänk så här: massor av folk på stranden, men inga som badar. Då är det nått lurt med vattnet t.ex. Bråddjupt, rullande stenar eller strömmar. Så har jag börjat tänka iallafall.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:40.