![]() |
|
|||||||
| Visa resultat för omröstning: Vilket betyg ger du Mamma Mia? | |||
| 5 |
|
144 | 58.06% |
| 4 |
|
57 | 22.98% |
| 3 |
|
20 | 8.06% |
| 2 |
|
5 | 2.02% |
| 1 |
|
11 | 4.44% |
| Ska inte se filmen |
|
11 | 4.44% |
| Antal röster: 248. Du får inte rösta i den här omröstningen | |||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Såg filmen för ett par veckor sedan. Även om den började illa med mycket av det där irriterande typiskt amerikanska flamsandet och illtjutandet vid åsynen av en nyanländ person så måste totalbetyget ändå bli en fyra. En extra poäng för att den utspelar sig i Grekland. Men inte hann man känna igen mycket av Scopelos. Iden att göra en musikal av en räcka bra och kända låtar istället för att skriva en musikal och sen tonsätta den med en massa dåliga låtar är ganska genial.
En typisk feel-good film som bara vill ge en stunds underhållning, och gör det bra. Sten-Åke |
|
|
||||
|
||||
|
Äntligen har filmen nått även den Kanadensiska obygden!
Tog make (som inte hade hört TALAS om den... ) och styvdotter med mig och såg den igår kväll, och alla bara ÄLSKADE den! Blev imponerad av Meryl Streep som sångerska, hon kan verkligen förmedla texterna med inlevelse! (Fick tårar i ögonen under The Winner Takes it All... ) Och när herrarna kom in på slutet, fullkomligen JUBLADE hela publiken! Den här filmen ska vi skaffa så snart den kommer på DVD, för detta ska avnjutas ofta, ofta...Jag fick många frågor om Grekland efteråt, typ: ÄR havet verkligen sådär blått? Så nästa sommar ska jag visa dem att det är det visst! Karin som alltid längtar ner |
|
|
|||
|
|||
Såg filmen med min dotter i kväll och vi vart helt lyriska. Inger
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|