![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lyfter en gammal tråd. Kamerainköpet börjar bli smått akut. Är det någon här som har den senaste modellen av IXUS och kan komma med för och nackdelar. Jag vill ha en kamera som tar bilder med bra färg och den ska rymmas i handväskan och inte vara allt för komplicerad. Vill gärna kunna sätta den till ögat också när jag fotar. Går det med den här modellen? Den APS jag har bör gå i graven snart.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
IXUS 80 IS har nu hamnat bra i pris och är enligt sakkunniga tester
ett mycket bra alternativ. Prisläge strax under 2000 Sek. Arne Canon Digitalkamera Ixus 80iS Silver Priser gäller endast vid beställing på internet ![]() ![]() ![]() 1 985,00 (inkl. moms) Frakt ingår. Antal: Lagerstatus: 10+ på lager www.japanphoto.se Senast redigerad av Arne den 2008-07-29 klockan 16:21. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack det är nog vad jag behöver är bara lite ovan att handla saker över nätet.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Eva, om du inte har hunnit köpa kameran ännu, så rekommenderar jag webbfotobutiken i din stad, Cyberphoto. Jag har köpt tre (dyra) kameror + två objektiv därifrån. Vid ett par tillfällen har jag behövt ringa för att få hjälp och även byta en del som inte fungerade. Jag kan därför säga att bättre service och kunnigare personal får man leta efter!
Cyberphoto håller mycket bra priser jämfört med butik, men visst finns det billigare sajter att beställa från, men då får man inte med den goda servicen i priset. |
|
||||
|
||||
![]()
Du har helt rätt Elisabet, Jag skickade tidigare i Evas inbox just info om att Cyberphoto har kampanjpris på ovan rubricerade Ixus till priset av 2195 Kr.
Då ingår även behändig kameraväska samt extra minneskort. Jag har sedan snart tio år handlat kamera, digitalprojektor mm på Cyberphoto och alltid varit mer än nöjd. Butiken kan från hjärtat varmt rekommenderas!! Som boende i Umeå kan man ju med fördel beställa produkten på nätet samt hämta densamma i butiken och då blir det fraktfritt!! Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Köpte i våras en Canon Ixus 860 IS till hustrun. Om man jämför med en analog kamera ligger objektivet på ca 28 - 105 mm brännvidd. Tar perfekta bilder och är enkel att hantera. På högsta upplösning går det in ca 900 bilder på ett minneskort på 2 GB. Har inte kollat priset idag men då man håller på att byta modell igen skulle jag gissa att priset ligger på ca 2.000 till 2.500 för kameran. Kan rekommenderas
Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Tack ska ni ha för alla goda råd. Det får bli en IXUS från Cyberphoto.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Stopp ett tag. Kolla upp Panasonic LX3 innan du köper en "gammal" kamera! Många kameror som nämnts innan är iofs bra, men utvecklingen går rasande snabbt. Själv kör jag med Ricoh grd (endast vidvinkel), men kan tänka mig att byta till lx3...En fantastisk kamera på papperet, särskilt med tanke på ljusstyrkan (slipper blixt i många fall). Så kan du vänta lite, så gör det....5 tusen kan låta mycket, men jag tror denna kameran kommer att bli en höjdare. Även en som "håller" ett långt tag framöver!
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|