![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag blev av med mitt kort en lördagkväll 1999 på Kos det tog halva måndagen att övertyga personalen om att det var mitt kort somautomaten snott
Jag åker ensam den här sommaren och har inget överflöd av pengar så det kanske är bäst att växla det mesta innan resan eller? |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle säga att risken är högre om du släpar runt på en massa kontanter... Jag brukar ta med lite grand och ta ut mer allteftersom, hittills har ingen bankomat bråkat med mig.
|
|
|||
|
|||
![]()
Visst har du rätt inkfish brukar göra som du påpekar... vet ju inte hur säkra dessa "säkerhetsboxar" som finns att hyra är heller.......
|
|
||||
|
||||
![]()
För två år sedan skulle jag ta ut 600 euro från bankautomaten vid busstationen ovanför kamari. Tjänsten avbröts just innan pengarna skulle utbetalas, då gick jag till en automat nere vid stranden just bredvid Kamari Tours lokaler, samma sak hände där med. Fan tänkte jag nu har man blivit blåst på 1200 Euro
![]() Moster fick samma besked vid samma automat förra veckan men det fanns ingen notis om det på hennes kontoutdrag vid kontroll när vi kommit hem. Jag tror inte att någon blir blåst när man råkar ut för denna obehagliga upplevelse! ![]() MVH Yeasou ![]() Senast redigerad av yeasou den 2008-07-13 klockan 19:39. |
|
||||
|
||||
![]()
Det här tror jag med största säkerhet går att ordna via Er svenska bank. Kontakta dem och berätta vad som hänt.
Eftersom jag har viss "insider-erfarenhet" från bankväsendet, vet jag att vid sådana tillfällen då inga pengar kommer ut, trots att kontot debiterats, så kan banken se detta på en kontroll-lista. Det är möjligt att de inte kan se exakt när det hänt under dagen eller vem som drabbats, men de kan se att det uppstått ett överskott i deras system under en viss dag. Kan Ni verifiera via bankomat-kvitto eller via kontoutdrag från Er svenska bank, så har Ni "a strong case". På dem bara !! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Bläckfisken
Pengarna hamnar i en så kallad "Dump" i ATM-en om de inte har kommit ut. Därför får man lov att vänta tills de laddar om maskinen innan allt kan klaras upp. Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Jo fast jag tänkte att det kan bli bökigt att lösa det härifrån Sverige... Men visst förstår jag att det går, till slut.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|