![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De där plåsterna som "botar" åksjuka ska tydligen hjälpa. För egen del så kan jag inte ens sitta bredvid i en bil på framfärd... Inte heller buss... Räcker att åka 1-2 mil sen är min mage kass. Däremot så funkar flyget bra! Tur är väll det. Ps. Hörde att om man har lätt för att må illa när man åker bil,flyger etc... så har man bra balans. Någon mer som kan instämma på detta? Stämmer det? / Jesper |
|
||||
|
||||
![]()
Det är nog en myt, men däremot är det så att personer som har vissa nedsättningar i balansorganen inte kan bli åk- eller sjösjuka, eftersom åksjuka uppstår när ögon och balansorgan (och/eller olika delar av balansorganen) ger motsägelsefull information.
|
|
|||
|
|||
![]()
tackar
|
|
|||
|
|||
![]()
Helt fel Elisabet!
Ju bättre balanssinne du har ju åksjukare kan du bli. Var till sjöss några år i min ungdom och spydde som en räv vid svår sjögång. Och mitt balanssinne var det inget fel på. Hälsningar Bengt ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är dålig på att läsa Elisabet! Helt rätt.Har du nedsättningar i balansorganen har du lättare att hantera åksjukan.
Bengt |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
sammanfattning blir alltså att bra balanssinne är lika med mer åksjuka?!..
(överlag alltså) |
|
|||
|
|||
![]()
Ja min nedsättning på balanssinnet måste ju ha nån fördel med sig
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sammanfattningen blir däremot: Dåligt balanssinne kan innebära att man inte kan bli åksjuk. Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
ja du... vi får väl lita på denna "fakta".
Tur är att man älskar att flyga. Usch vad besvärligt det skulle varit annars... ![]() Trevlig sommar på er! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|