![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Via Astma- och Allergiförbundet http://www.alltomallergi.se/secure/l...2fDefault.aspx kan man printa ut egna "allergikort" att ha med på resan. Kan översättas till 23 olika språk, däribland grekiska. Tror dock att man måste vara medlem där, men en medlemsavgift på 110 kr kan kanske ändå vara värt om man vill få tillgång till allehanda info om sitt barns allergisjukdomar.
//Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Pga av lactos i medicin så vet inte ens dom svenska läkare o sjuksköterskor att det är mycket lactos i medicinerna.
Har en dotter som tur var så pass klar vaken när sjuksköterskan skulle ge henne smärtlindring efter en operation o sa den tabletten kan jag inte ta för där är lactos i den o då stod hon o nekade o sen fick hon kolla i fass o då upptäckte hon det. Vad hade hänt om hon hade fått det i sig. Jo jag vet att det är på taverna som man måste förklara vad ens mat inte får innehålla o då är det bra o gå på samma ställe för då lär sig både personal o kocken att den gästen skall ha speciallmat.. |
|
||||
|
||||
![]()
Ett tips till laktosöverkänlsliga som använder tabletter (Lactras och liknande) är att ta med tabletter från Sverige. Jag har under två veckors tid försökt få fram mer medicin, har sysselsatt många trevliga och hjälpsamma apotekare i Rhodos stad men ingen lyckades få fram motsvarade tabletter.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|