![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Det är ju självklart att man skall vara försiktig, jag menade absolut inget annat.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ska du ändå ut i köket och röja så ta med stektermometern
![]() Skoja bara, menar du friterad saganaki, eller ugnsbakad? Friterad är nog tveksamt, det är ju inte så lång tid den är i smeten, Förresten görs inte friterad saganaki av hårdost? // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Tack så mycket!
Ja den är ju friterad, frityroljan är väl 180°C så ostbiten borde väl stiga över 70°C |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Vet inte exakt men den måste ju bli gyllenbrun det tar ju ett litet tag. Det där med hårdost har du nog rätt i. Det får sambon äta.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi får väl göra som Hellen föreslog, stektermometer, då är vi ialla fall säkra
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fråga vilken ost de använder och be att få se förpackningen! Med stor sannolikhet är den gjord på pastöriserad mjölk, och då är ju problemet ur världen, oavsett hur varm den blir när den tillreds.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Oh, nu blev jag såååå sugen på saganaki. Tack för det ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tror minsann att jag kanske kan sitta och tugga på en om 24 timmar
![]() Nu måste jag börja packa... vad lätt man blir distraherad. |
|
||||
|
||||
![]()
kallo taxidi! 69 dagar för oss...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om du inte tänker äta fyra saganaki om dagen är nog risken större att bli påkörd än att få i sig den skadliga bakterien. Ät och njut med lite sunt förnuft ![]() Förresten, kom jag på nu, görs den fiterade saganakin allt som oftast på graviera och det är väl en hårdost? / mamma till två barn som "slarvade" lite själv under graviditeten ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|