Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-11, 09:52
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: tax-free??

Citat:
Ursprungligen postat av nina_77 Visa inlägg
ok, men priserna är väl ändå lägre än om jag skullle handla på tex systembolaget?? Jag har varit o rest utanför EU de senaste gångerna så jag kommer inte ihåg hur det var.
Sist jag var på Arlanda fick man INTE handla sprit inom EU. Jag vet att luftfartsverket försökt få tillstånd att sälja sprit till resenärer inom EU (för skattade priser då) men jag tror inte det är så ännu. Tills vidare så är man hänvisad till systembolaget i Skycity på den punkten.
Svara med citat
Gammal 2008-05-11, 22:38
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Yak Visa inlägg
Sist jag var på Arlanda fick man INTE handla sprit inom EU. Jag vet att luftfartsverket försökt få tillstånd att sälja sprit till resenärer inom EU (för skattade priser då) men jag tror inte det är så ännu. Tills vidare så är man hänvisad till systembolaget i Skycity på den punkten.
Eh, när var du på Arlanda senast?
Systembolaget finns väl inte där längre, Rest and Fly har väl övertagit deras lokaler för flera år sedan.
Rätta mej gärna om jag har fel men inte ens Systembolagets hemsida visar någon butik på Arlanda.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2008-05-11, 22:56
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Jag har alltid kunnat förbeställt till utresan, så även i år med Tui. Däremot har det inte på många år varit möjligt att handla på utreseflygplatsen om du inte har ett boardingkort som visar att du ska åka till ett icke Eu-land, inte ens till annat pris... var har du kunnat gjort det Hellen?

Malin
Svara med citat
Gammal 2008-05-11, 23:09
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
var har du kunnat gjort det Hellen?
Jag har för mig att det är så på Landvetter, men det kanske var före vi var med i EU, jag förstår ju att jag inte kan ha gjort det om ingen annan får. Att det är olika priser beroende på om man flyger inom eller utom EU har jag sett i flygplatsbutiker, men det kanske inte är så i Sverige. Vet bestämt att det är så i Köpenhamn. Fyndade whiskey där förra året
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-05-11, 22:58
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

I alla år som jag har rest charter så har man kunnat beställa både på utresan o hemresan med My Travel o Tui Fly Nordic.

Det enda som man inte får handla är cigaretter eftersom man åker inom EU o likaså på flygplatserna o där gäller att man inte får köpa sprit heller för där är det stängt.

Kolla gärna på nätet för där kan dom ha speciallerbjudanden som inte finns i katalogen.

När man flyger till ett EU land så får man sina påsar när planet stå på marken o har landat men när man flyger hem står påsarna i sätet.

Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 07:18
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Har aldrig varit med om att man inte kan beställa alkoholhaltiga drycker på planet till nerresan när jag åkt med charterflyg vilket jag gjort nästan årligen sedan lång tid tillbaka. Har däremot bara åkt med stora sedan länge etablerade bolag. Däremot går det inte att handla på Arlanda vid resor inom EU.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 07:25
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Om resebolagen lejt in ett mindre plan så klarar de inte alltid att frakta både förbeställningar för utresa o hemresa,så blev de för våra kompisar som flög till Kreta förra hösten.Resan var bokad med Apollo och planet ett SAS-plan..
Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 10:09
ALba ALba är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Vi har också alltid fått köpa på både ut och hemresan, åkt med Apollo och Novair precis som Nekjam, fast från Luleå. Men vi stackars norrlänningar passerar ju inte Arlandas taxfree så vi får väl lite fördel på det här sättet istället
Fast vi har faktiskt inte nyttjat förbeställningen till utresan, jag tycker det är lite kul att handla på plats istället, särskilt som vi mest dricker vin, och det kan man ofta handla billigare på supermarkets.

Jag undrar förresten när ni har fått era kataloger, nu är det bara 17 dagar kvar tills vi åker och fortfarande ingen katalog, om den inte dyker upp med posten idag.
Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 10:11
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Fick vår Tuiflykatalog förra måndagen,åker 29 maj..
Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 18:55
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Fick katalogen idag... åker 5 juni

Malin
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:32.