![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Tanken på båda två har slagit mig också, vi har dock "bara 16 dygn om vi tar bort resdag. Det blir nog för mycket att klämma in 3 småöar om man vill ge Samos och ikaria ca 4-5 dagar var? Vi får ta en av dem en annan gång. Fourni tar vi denna gång då den ligger på vägen mot Ikaria där vi flyger hem ifrån. Jag tror det blir Agahtonissi denna gången. Men Lipsi fascinerar mig just för att den väcker så otroligt olika känslor. Känner att jag måste dit någon gång..... /Suz |
|
||||
|
||||
![]()
På Fourni kommer ni garanterat att trivas. Den ön är lindrigt uttryckt levande. Alla känna alla, och turisterna, de få, involveras i detta.
Vi tar oss alltid boende på Toula Rooms, just bara 30 meter från havet och med full koll över hela hamnen. Men Lipsi!!! Är ni intresserade av rostiga pråmar och dito kättingar, då passa Lipsi precis perfekt... Samma om ni i värmen vill tillbringa natten sovandes i + 37 grader och där värdinnans löfte om AC visar sig bestå av en fläkt i prisklassen 120Sek... Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi vill naturligtvis inte komma till ett så "hemskt ställe" som du beskriver Lipsi som. ![]() I övrigt har vi bestämt oss för Agathonissi. Det står lite om ön både här och i "grekguider". Vi gillar dock småställen och älskade tex Faros. Hoppas bara det är bättre mat på Agathonissi. Hur är stranden där förresten? |
|
||||
|
||||
![]()
Inga problem för en 6-åring att gå till Kambosstranden. Det tar drygt 20 min från hamnen. Lite backigt upp och sedan trappsteg ner till stranden. Den mycket enkla lilla tavernan med bord och stolar nere vid vattnet serverade underbart god mat. Zucchini och potatis rätten samt killingen var himmelskt god. Finns några få rätter varje dag. Bästa tänkbara mat.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Lite bilder från Fourni komma här.
http://www.sendpix.com:80/albums/08050809/9of2gu2mf0/ Arne och Hustrun |
|
||||
|
||||
![]()
De flesta har väl någon gång kommit till en plats eller ö där "ingenting stämde" - av olika anledningar, men alltid antingen tillfälligheter, felaktiga egna föreställningar eller helt enkelt beroende på en själv.
Säkert finns det inte en enda ö eller plats i Grekland som du inte kan hitta någon som skulle kunna förfasa sig över. Varje sådan ö eller plats finns det många många andra som älskar och gärna åker till, om och om igen - även det av olika anledningar och mest beroende på dem själv. Att en eller två inte trivdes där är med andra ord inget att ta någon notis om. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lipsi är - i mitt tycke - minst lika bra (kanske bättre) som Fourni. Jag återkommer... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det var nok noen rustne båter ved en anledning på Lipsi. De måtte mudre for å få havnen dypere.
Lipsi er virkelig en perle. Kjenner ikke igjen noe som Arne sier, og vi har vært der mye. Agathonissi er også en perle. Om man skal sammenlikne Fourni og Lipsi, så er min mening at Lipsi er mer av en idyll. Mer åpen liksom. Men for all del veldig hyggelig på Fourni altså. Så har de veldig mye bra hummer, nam nam. Vanskelige valg med disse greske øyene. Alle har jo sine særpreg, og menneskers smak er jo forskjellig så.......... |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|