![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Förra året åkte vi ospec till Korfu med Apollo.. Och vi hamnade på ett riktigt skabbigt ställe. Rummet var superlitet, och det hade man väl kunnat leva med. Men det fanns ingen safteybox, och dörren till den lilla avsatsen som de kallade balkong gick inte att låsa, man kunde inte sitta någonstans förutom på sängen. Lakanen var smutsiga, toan var smutsig... och ja.. det var äckligt helt enkelt. Ringde Apollos servicekontor och fick tursamt nog byta upp oss till ett 3-stjärningt. Kostade extra men det var det värt! Hade ju ändå betalat en struntsumma för den ursprungliga resan.
Så jag vet inte om jag törs åka ospec nåt mer! Hehe ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Emma, när på året åkte ni?
Jag börjar bli lite smånervös nu, det har jag aldrig varit förut när vi åkt ospec, men nu har jag hört så mycket negativt så jag börjar undra om vi var dumsnåla som inte la till och bokade så vi visste att vi skulle få en lägenhet i alla fall. Nu har ju säsongen knappt hunnit börja, men ni som åker i år och ser min fråga får hemskt gärna svara så får jag höra hur det gått för er. |
|
|||
|
|||
![]()
Får man fråga vad en ospec resa kostar?
Jag upplever ibland att det kan gå att hitta ganska billiga resor om man e tidig också. Jag betalade 11100 för oss 3 och tycker det är helt ok. Vi åker 2 veckor till Agia Marina |
|
|||
|
|||
![]()
Vi åkte i slutet på augusti så det var väl kanske inte rätt säsong för ospec om jag förstått det rätt efter att ha läst här
![]() wognsen1: 11.100 var ju jättebilligt för 2 veckor tycker jag! Ospec-resan vi åkte på i höstas kostade ca 2500 per person för 1 vecka. I år bokade vi tidigt och betalar ca 4000 per person inkl mat på flyget, transfer o sånt för en vecka på ett hotell med 3+ standard. Inte det billigaste kanske, men äh... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
wognsen, ja det var billigt faktiskt. Det beror ju lite var man åker ifrån också, det verkar vara billigare att åka från Stockholm tex än från Luleå där vi åker ifrån. Men om man räknar med inrikesflyget så lönade det sig inte ändå + att det är så mycket besvärligare och att man kanske måste sova en natt på Arlanda.
I alla fall betalade vi 13.400, det var ju inte jättebilligt men eftersom vi ville åka två veckor och det fanns så ont om platser så bokade vi ganska långt i förväg, priserna sjunker säkert om det finns platser kvar men det är ju en chansning. När vi har åkt på 1-veckas resor har vi kommit riktigt billigt undan tidigare år, omkring 6000-7000 för 3 pers, direkt från Luleå. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|