![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Bodde i Stalida, belägget mellan Hersonisos och Mali 2006. Visserligen besökte vi inte Hersonisos och körde med bil igenom Mali men hade inga problem i Stalida. Ett lugnt och skönt ställe då. Visserligen turistbetonat till max men dock lugnt om kvällarna. Bodde förövrigt på Olof Palme Street.
Bodde i Hersonisos 1989 men då var det lugnt och fint. //Chras |
|
|||
|
|||
![]()
Vi var i Hersonissos -98,1 vecka bodde på ett Apollohotell som hette Ostria,det låg i utkanten av staden(mot Malia ),,,Nu är det ju som sagt 10 år sen,,,,det höll på byggas ett vattenland nära då...Vi var där i slutet av augusti och minns att hotellet mittemot verkade vara ett typiskt "ungdomshotell",men vi blev inte störda.Självklart finns det shopping i Hersonissos.Tror inte att Du ska "måla f.n på väggen" Sanne_b,,,det kan bli hur bra som helst.Håller tummarna för Er.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack snälla för det poitiva i ditt inlägg..ser liksom en storstad framför mig med en massa elände redan..men sen när jag kollar bilder så der det ju inte sååå stort ut eller??? ja jag hoppas ju givetvis på en bra vecka trots allt!!
sanne b |
|
|||
|
|||
![]()
Det är inte så stort och finns många små mysiga gränder med mysiga restauranger i.Gamla Hersonissos som ligger en liten bit ovanför är en pärla...
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej. Jag tycker inte att du ska boka om. Jag har inte bott i Hersonissos men varit där och ätit någon kväll och även åkt igenom. Det såg mysigt ut nere vid strandpromenaden vad jag minns. Jag tror att dom flesta orter blir vad man gör det till. Är man positiv och öppen så trivs man säkert.
/Ulrika |
|
||||
|
||||
![]()
Går det så hade jag bokat om!
Då slipper du oroa dig! Har aldrig varit i Hersonisos, och efter de intryck jag samlat på mig så hade jag inte heller åkt dit! Fast å andra sidan så brukar en semester alltid bli trevlig oavsett var man åker! Det finns värre problem! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ni som svarar nu borde ju kunna se också att Hon inte kan boka om...och har man inte varit där då kan man ju varken svara bu eller bä,,,Alla människor är olika...Tror att Sanne med familj kan få det hur bra som helst där...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag gjorde ett test här på forumet om Grekland. Fast jag bara varit på ett fåtal platser så hade jag typ 19 av 20 rätt så jag tror nog att man kan få en "uppfattning" om ett ställe fast man inte varit där. Ungefär som min svåger i helgen såg direkt var alla mina fota var tagna i Italien fast han inte hade varit på dom platserna. Han kände igen motiven från internet. ![]() Senast redigerad av ricky den 2008-04-24 klockan 22:53. |
|
|||
|
|||
![]()
Ingen grunn til å unnskylde seg. Sanne ba faktisk om folks mening. Men det er jo sinnsykt at hun ikke får lov til å booke om. Virkelig elendig service fra Ving. Det burde vi jo heller reagere på, enn Rickys innlegg. Eller hva?
|
|
||||
|
||||
![]()
Håller helt med ovanstående om någon frågar vad andra tycker ger jag min personliga uppfattning även om den är negativ för frågeställaren och inte någon inlindad tillrättalagd uppfattning.
Hersonissos är verkligen ingen storstad utan en från början mindre ort som exploaterats på ett sånt sätt som de flesta av oss finner både förstörande och mycket trist. Finns många fina grekiska städer som den platsen absolut inte kan jämföras med. I grannorten Malia har lokalbefolkningen startat protester mot exploateringen som förstört deras by. Att resesäljaren rekommenderar en plats som fridfull och fin om den ligger 1,5 km från Hersonissos kan jag förstå men hon glömde resten. Tanken bakom All Inclusiveanläggningarna är väl att folk ska stanna där och roa sig, äta och dricka inom anläggningen. Inte att de ska efterfråga lokal kultur, små familjeägda tavernor med traditionell mat eller att få umgås med lokalbefolkningen. Tyvärr är det här min uppfattning oavsett om andra gillar den eller ej. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Tycker absolut att man ska ge sin personliga uppfattning...
|
|
|||
|
|||
![]()
Och om det uppfattas som om jag tröstar Sanne då har Ni fel...jag gav min personliga uppfattning.....
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() tack för intressanta tips och ris o ros!!!! ![]() Hade bokat om till Rethymnons ving resort men fick inte...tyvärr-då resan är om en vecka och resan betald.Har nån annan av er fått byta resa nångång?? eller är det reglerna som säger att man inte får? sanne |
|
||||
|
||||
![]()
Nu generaliserar jag och utrycket tycker jag själv är dumt, men......... om du är en inbiten Gran canarianresenär så tror jag inte inte du blir besviken på Hersonissos, tvärtom
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Man kan alltid hitta pärlor om man har ögon och sinne öppen för det POSITIVA! Hav,fina stränder förhoppningsvis sol och glädje över att Du är i GREKLAND!! Just nu skulle jag GÄRNA ta en vecka i Hersonissos där jag för övrigt aldrig varit jämfört med att gneta i skolan med vårtrötta elever ![]() Jag har bokat om en resa för några år sen till Platanias, men då var det att vi ville tidigarelägga vår resa en vecka men bo på samma hotel...och trots att det fanns gott om plats så var det ÄNDÅ en ombokningsavgift på 800kr per person!! ![]() Ha en jättefin resa och skriv gärna när ni kommer hem och berätta om allt verkligen var så hemskt som man kan tro när man läser alla inlägg här ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
jo man tackar.... jag återkommer med min rese "story" när vi kommit hem
![]() ![]() Ja det blir väl jacka o långbyxor om det inte hinner slåom tills på torsdag Hej hopp alla ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
34 lär det nog inte bli, men på tisdag ska temperaturen börja stiga igen upp. Prognosen säger 21 på torsdag och 22 under helgen.
http://www.yr.no/sted/Hellas/Annet/H...idsvarsel.html I Grekland är partyområdena små, ofta bara en del av en enda gata, och det finns alltid "en annan värld" runt hörnet! Självklart finns det pärlor i Hersonissos, bara ni ser er omkring! Ha det så härligt! |
|
||||
|
||||
![]()
Vädret är mer ombytligt nu än förr men om allt är normalt kan kvällarna vara ganska kalla så här tidigt på säsongen. Normalt behövs en varm kofta eller jacka sent på kvällen även på Kreta i maj. Naturen är finare den här tiden och det är färre turister vilket bara innebär fördelar om ni vill ha lugn och ro.
Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|