![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag längtar alltid tillbaka till Lefkos på Karpathos.
Platanias på Kreta var väl ingen höjdare. Fast skulle bra kunna tänka mig att besöka Paleochora på södra Kreta i kombination Gavdos. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har bara varit på Kreta (4 ggr och den 5:e på gång i sommar) och Korfu (1 gång). Jag vill gärna åka till många andra ställen i Grekland, både öar och fastlandet men just nu känns det som att Kreta är "mitt" ställe i Grekland.
![]() Där finns så otroligt mycket att se att det kommer att behövas många, många resor dit. Drömmen är att vara där 1-2 månader och köra runt hela ön och utforska alla "skrymslen och vrår". Det får bli en trisslott på lunchen idag ![]() Stina |
|
||||
|
||||
![]()
Första gången vi reste till Samos köpte vi en ospecificerad resa och hamnade i Karlovassi. Vi stannade där en natt och sa aldrig mer. Vi åkte till Fourni och på vägen hem bodde vi i Pyhagoria, Pension Sunshine två nätter och blev helt betagna. Vi har återvänt flera gånger och jag kan tänka mig att åka dit när som helst igen. Vi tycker verkilgen om Samos. Öar som inte har tilltalat oss är Egina, av samma orsak som tidigare skrivare, och Folegandros. Vi kom nog alldeles galet. Det blåste och blåste och vi frös. Hemma satt folk ute och svettades på kvällarna, vi satt inlindade i filtar och med allt i klädväg på oss. Dessutom satte vi på ACn för att värma rummet! Men jag är övertygad om att hade de yttre förutsättningarna varit annorlunda så hade vi nog gillat Folegandros bättre.
När vi började ö-luffa blev Amorgos vår favorit. Vi återvände 3-4 gånger. Sedan gjorde vi uppehåll några år innan det var dags igen. Men jag tror att vi hade för stora förväntningar. Det kändes inte alls bra. Så något besvikna lämnade vi ön och sa att det var sista gången. men nu börjar vi åter prata om att återvända. Fast i år blir det Kreta och Paleochora! LenaPG |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|