Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-10, 14:15
bopia bopia är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Till Naxos med Apollo

Hej på er alla.

Vi ska också åka till Naxos med Apollo i sommar men först om 127 dar, den 16/8. Resan mellan Santorini - Naxos vi har åkt tidigare då med Naxos Star den tog ca 4 timmar, och det blev en upplevelse vi aldrig glömmer, det kommer massor med delfiner som lekte runt båten till stor lycka för oss ombord. Så hoppas på samma tur denna gång o håll utkick ni andra som ska åka samma båttur o glöm inte att ha kameran beredd, det kan bli underbara bilder att lägga ut här på forumet.

127 dar är lång tid när man längtar sååååååååååå.

bopia
Svara med citat
Gammal 2008-04-10, 21:47
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Räkna inte med att ni kan sitta ute på däck, är det tillräckligt stor sjögång så är det inte att rekommendera. Då vi åkte sist så kom de som satt ute på däck in helt genomblöta och chockade, vattnet hade bokstavligen sköljt över hela däcket (vi som satt inne såg hur vågorna bara sköljde över alla fönster).

Jag har inte lätt för att bli sjösjuk men på den resan var det bara att koncentrera sig stenhårt på att inte börja må alltför illa. Nästa gång blir det helt klart åksjukeplåster för alla oss i familjen! (har hört att plåstren är väldigt effektiva, och börjar verka direkt)

För övrigt är det helt klart värt båtresan för att komma till den underbara ön Naxos!

Lena*.
Svara med citat
Gammal 2008-04-11, 08:14
Ewakis avatar
Ewaki Ewaki är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Hej! Fantastiskt att Ni alla vill hjälpa mig med min envisa sjösjuka..!Jag vill berätta en episod från 1994 eller kanske -95.... Jag hade via en tävling i radion den otroliga turen att VINNA en resa till Poros. Flyg till Aten, buss till hamnen och där väntade den minsta lilla båt ni kan tänka er. Okej.. bara att ta tjuren vid hornen och med stor entusiasm gå ombord. Tilläggas skall att det blåste rejält den dagen. En "värdinna" gick omkring med en korg och i den fanns små förpackningar med piller. Åksjukepiller.. jag tog ett, sköljde ned det med lite vatten. Satt en stund och funderade hur det skulle gå... inte roligt att bli sjösjuk i ett så pass trångt utrymme. Nästa sak jag minns är att jag vaknar ( kunde det ha varit av en snarkning?) med pannan lutande mot en bordskant, hakan hängde och håret klibbade i pannan. "Nu är vi framme" sa mitt resesällskap. Så.. kan det gå.. ett grekiskt åksjukepiller plus tidig avgång från Arlanda såg till att jag sov mig igenom hela båttransporten. Kanske mina medresenärer funderade och trodde att jag tagit mig lite för mycket på planet. Jag kan lova att om någon misstänkte det så var det fel... Jag nyttjar inte alkoholhaltiga drycker ju! Hemresan gick också bra-då blåste det rejält även då men jag satt på däck, blev ordentligt duschad, bytte kläder innan vi gick ombord på bussen. Nåja, resan till Naxos kommer att bli av med eller utan piller..jag tror jag skall satsa på ett sånt där armband..och hoppas på ett stilla, blankt, blått och underbart hav fullt av glada delfiner som slår följe.

Må så gott allihopa! / Ewaki
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:39.