![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det är mycket svårt att jämföra rakt över, då skulle det vara samma märke på allt. Det är ändå kul så där på en höft.
Det är ju rätt intressant med priserna eftersom vi i Grekland bara har 9%moms på mat och djurfoder. Senast redigerad av Agda den 2008-03-29 klockan 07:35. |
|
|||
|
|||
![]()
"Nere på "byn" fanns det lite turister, Redan!? OK, de som finns nu är äldre par främst från Tyskland i sina husbilar. Hur vet jag att det är turister då? Jo, de är tunnare klädda än "oss" (som fortfarande har täckjacka), mannen har antingen en kamera runt halsen eller en midjeväska runt midjan eller över axeln. Deras blickar vandrar över husfasaderna. De stannar och tittar i skylltfönstren, gärna på "tomter fastigheter Till Salu"."
Haha! Syns det såå tydligt att det är turister ![]() /Cecilia (Husbilsägare snart nere i Grekland, i slutet av maj bär det av ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jo det är riktigt Helen. En burk kattmat kostar 8-9 kronor.
|
|
||||
|
||||
![]()
Beror ju också helt på vad man köper för märke... jag betalar mellan 3.90-5 kr där jag handlar (ICA supermarket). Om jag gör ett överslag på varorna här över så hamnar jag på ungefär samma siffra som i Grekland.
Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Kommer det en som är kritvit i skinnet då är det till 99% en engelsman nyss hit kommen. Kommer det en kräftröd då är det en engelsman som varit här i två dagar!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Klassiska svensken:bermudasshorts,linne och sandaler av den grova modellen. Såg massor av dem i somras när det gick charter hit och jag var ofta på flygplatsen när det var "rotation".
|
|
||||
|
||||
![]()
Min son hade lagt marke till en skillnad pa turister och bofasta: turisterna ar de som tittar pa allting, hela tiden," huvudena gar upp och ner, hit och dit i ett, i ett"....
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|