![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack både Arne och Eva!
Är det dyrt alltså? Det är alltså en lägenhet med två rum och kök, utgång både mot trädgården och poolen. Trodde det var hyfsat bra pris... Är det någon som vill rekommendera nåt annat ställe så här i sista minuten, eller ska jag försöka pruta lite? ![]() /Mariell |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Det är ett hyfsat pris och ni kommer inte att bli besvikna, frågan är om frukost ingår?
Annars tycker jag inte att ni behöver förboka den tiden på året, utan ta med Vaggelis mobilnummer och ring från färjan eller hamnen ni åker från och prata med Vaggelis så kommer han och hämtar er i Naxos hamn och ni har fortfarande möjligheten att förhandla om priset på plats då ni sett rummen eller ta ett annat hotell. Finns flera fina alldeles i närheten. Micke |
|
||||
|
||||
![]()
Är det en tvårumslägenhet så är det inte så dyrt men betänk att det är riktig lågsäsong när alla har lediga rum. Jag skulle göra som i förslaget ovan och ringa vid ankomsten till ön.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hej och tack för svar!
Ja, man kanske är lite för svensk bara, ha koll på allt i förväg... Priset är exkl frukost, för den ville han ha 5€ extra per person. Vår båt kommer in till Naxos 22.45 och sen ska vi ta oss till Prokopios också. För mig som både svensk och nybörjare på obokade resor känns det som väldigt sent att leta efter boende den tiden på dygnet. Är det inte kolsvart ute då? Men jag är inte helt orädd heller, säger ni att det går att få tag i bättre boende för samma peng alt lika boende till mindre genom att leta på plats, så ok, då kör jag på det! ![]() /Mariell |
|
||||
|
||||
![]()
Personligen föredrar jag att ha rum bokat om jag kommer fram så sent, vill gärna komma på plats så snabbt jag kan, oavsett när på året det är.
|
|
||||
|
||||
![]()
Verkar vettigast att förhandsboka, i alla fall första natten. Men, när landar ni i Athen? Det finns ju färjealternativ. Från Rafina kan ni fara vid halvfemtiden och vara framme på Naxos vid halvniotiden. Alla dagar utom onsdag går denna tur. I Rafina är ni på 30 min med taxi eller buss.
Arne ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (RAF) 20:35 NAXOS (NAX) 30/5/08 28/9/08 [CENTER]MF [/CENTER] cc |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Om jag vore du skulle jag höra med Vagelis om han inte har en studio till er. Du kan välja att få mot poolen, de är stora och bra. Är ni bara två personer räcker det gott o väl, själv reser jag med man o två tonårsbarn och vi tycker det är okey för oss fyra. Tyvärr hade Vagelis fullt i år när vi skulle boka så det blir hos hans syster Ioanna. Vi ser fram emot våran sjunde ö-luff i sommar,ni kommer inte att bli besvikna på Naxos det är den ön vi varit flest gånger på. Elisabeth |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Ofelia |
|
||||
|
||||
![]()
Vaggelis har ofta fullt, när vi var där i september förra året kunde vi bara stanna två nätter, sedan var det fullt, ändå finns det 40 rum eller något sådant. Poppis är bara förnamnet.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej och tack för alla svar!
Arne: Ja det är ju det som är kruxet, vi åker på en onsdag... Är framme i Aten 10.40 den 30 april, så det blir till att se stan över dan innan vi kliver på färjan 17.30 för att lägga till vid Naxos kvart i elva på kvällen. Vaggelis hämtar oss. Vi får väl se om vi inte kan pruta på plats eller kanske byta till ett mindre rum som Elisabeth föreslog! Han verkar supertrevlig så det blir nog inga större problem, eller vad tror ni. Annars är jag beredd att betala omkring 45 € per dygn i en "lägenhet" på Naxos, det är ju ändå gubbens 40-årsdag vi ska fira! ![]() Hälsn. Mariell -som äntligen spikat resan, fast ändå tänker på Sifnos, får ta den ön på nästa resa! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Inget ont sagt om de 5 gullungar vi har här hemma, men ibland kan man ju längta efter att få vara tillsammans som vuxna lite mer än nån strötimme här och där... /Mariell |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det blev fel datum innan när jag skrev om vilka datum vi ska åka till Naxos. Dom rätta datumen är 26/6 - 2/7.
/Elisabeth |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Nu vill vi tillbaka, vi blev lika kära i ön båda två!! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat: