![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Du skulle kanske gilla små öar som Agathonissi och Arki och...hm Marathi tror jag den hette? ja, i östra Egeiska ligger de i alla fall...eller nej de tillhör ev Dodekaneserna, fast det är ju rätt nära Östra Egeiska - Vi seglade runt lite m utgång fr Samos o besökte oxå Patmos - som jag föll för - mkt mysig liten stadskärna - nåväl inte så wild-aktigt...men de där småpluttöarna - där var det öde...gubbar m backgammon och ouzo-meze dagen o kvällen lång och långa läspass om man var på det humöret - vilket jag dock sällan är i Grekland - o rajtan-tajtan med bouzokin (eller guran - fast det är sällsynt i Grekland - tyvärr - gnällmusiken ,alltså denna Rembetikostil - kan man få lite ont i huvudet av efter några veckor!men det finns ju annan fantastisk Grekisk musik förståss)med dans på bordet kanske - med ngn glad o tandlös charmör. Dina barn skulle dock ruttna efter 2 tim tror jag. OOps - såg precis att ni har ju redan åkt!! Hoppas ni har/hade det riktigt härligt o fick lite genuin stämning - det är väl bara att ge sig av till närmsta bergsby antar jag!! //Lena ![]() Senast redigerad av Fenalena den 2005-07-25 klockan 23:01. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|