Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-06, 15:54
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Resebrev från Aten

Tack för alla fina bilder, Lissi! Hur ska vi klara av att vänta ett år Kanske, kanske får vi tillbaka på skatten...då blir det att få till den där höstresan också

I en av bilderna fanns det några vinterbadare. Du var väl inte en av dem, Lissi Du har ju badat i de kretensiska vatten i april, om jag nu inte minns helt fel

Ivi
Svara med citat
Gammal 2008-03-06, 16:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi Visa inlägg
I en av bilderna fanns det några vinterbadare. Du var väl inte en av dem, Lissi Du har ju badat i de kretensiska vatten i april, om jag nu inte minns helt fel
Ivi
Ivi: TYVÄRR tog jag inte badkläder med då det ju var aviserat snöblask när vi åkte. Jag trodde inte att temperaturen skulle rusa upp så snabbt, annars hade jag GARANTERAT badat!

Marianne: TACK för bilden, vår kvällsbild var suddig! Det var ett mycket trevligt ställe med en gammal affärsinredning som angav tonen, med massor av gryn och bönor i diskarmed glaslådor som dekoration. Duken var vanligt brunt omslagspapper och bestick och servetter låg i bordslådan som man själv fick ta fram. Tsipouro/eller var det raki fick man medan man beställde, men vi var inte tillräckligt snabba så de tog ut den innan vi hunnit smaka, vi hade fullt upp med menyn Jag åt en så underbar rätt med lamm och ett mos av aubergine och potatis och köttet bara smälte i munnen. Rätten hette något i stil med Hungari...Claes tog träkolsgrillad kycklig med grillade grönsaker, även det mycket gott! Vi smakade givetvis båda rätterna... Det var väldigt prisvärt, något dyrare än andra ställen men ABSOLUT inte dyrt!!! Husets vin i karaff tog vi, det var helt ok. Vinet var väl annars om man skulle ha flaska rätt dyrt förhållandevis, men säkert fina viner.Vad vi förstod så finns 2 ställen till. Vi satt en trappa upp, nere var det en del bord för enklare servering verkade det som för de hänvisade oss upp när vi sa att vi skulle äta middag.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-03-06, 17:18
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Mums, det låter gott!
Det kanske är mest till smårätter (mezedes) i gatuplan då - ungefär som vi brukar äta på Athinaïkon? Jättegott där också!

Undrar var de andra två ställena finns - kanske i Kifissia? Någon som vet?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:48.