![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Känns säkert spännande om inte blåsten blir för hård. Min dotter säger alltid att februari var den kallaste månaden de år hon bode där. Mycket beror som du säger på hur husen är byggda för trivseln inomhus. Personligen skulle jag aldrig stå ut med de kalla, fuktiga hus som en del bor i. Snart kommer våren till Grekland och då får ni njuta av den vackraste tiden.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Och här uppe i Sverige har vi den varmaste vintern som jag nånsin har upplevt. Vi har haft lite kyla i ett par dagar men det vänder mot plus igen imorgon. Ingen snö i sikte (syd- o mellansverige). Ingen is på sjöarna. Bara den tunna skorpa som bildats nu. Det liknar mera vår än vinter tycker jag. Vårblommorna riskerar att komma för tidigt. De som vill uppleva snö och åka skidor måste bege sig norrut.
Upp o ner är vädret i världen just nu... //Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Det snöar i Ängelholm och vi har 0,7 plus. Och vi som hade 10 plusgrader för bara några dagar sedan. Tiden, eller rättare sagt vädret, är ur led!
Moster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Även i Göteborg kom det några snöflingor i morse, men jag behövde inte skotta, inte ens sopa
![]() Läste att det är den mildaste vintern på 20 år, jag kommer inte ihåg hur vintern -88 var, men kommer mycket väl ihåg hur det var att vara höggravid i slutet av juli, vi hade 24°c i vattnet och "på den tiden" trodde man fortfarande att det kunde vara farligt att bada i mitt tillstånd, phu. Kan vi förvänta oss en varm torr sommar tro? // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Vi får väl hoppas att det blir en sommar, förra året kom den aldrig!
Gunilla |
|
|||
|
|||
![]()
...och i morgon är det snövarning i Aten!! Men det ska bli bättre väder senare i veckan...
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Det snöar nu Lissi, men imorrn blir det värre
yes, yes, yes ![]() ![]() ![]() Har värmt glögg från IKEA och tänt värmeljus överallt, ungarna springer och tittar i fönstret stup i ett, i morgon blir det spännande att vakna. Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas dina barn får lite glädje av snön. Gissar att de gärna gör snögubbar och kanske åker lite pulka. Minns hur härligt det var att som barn göra snölyktor med massor av snöbollar och fina snögubbar alltid med en morot som näsa. Här har vi kappt riktig vinter och inget vidare snötäckte. Temperturöverskottet den här vintern är stort och det är först i inlandet som det finns bra med snö tyvärr. Idag lyser solen över oss och det som normalt är vår finaste årstid vårvintern.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Joda Eva, redan ett blött ombyte som ligger på tork. Det är nog lite speciellt för mina barn det här med snö, eftersom deras första 4 och 6 år bodde vi i Sverige. De saknar vintrarna och snön väldigt mycket. Speciellt min dotter som säkert bara kommer in för att byta kläder och äta idag. Luften är jättehärlig och vi njuter ![]() Monica |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|