![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Länken finns ju här på Kalimera...
Tackar för all hjälp! /NW |
|
||||
|
||||
![]()
Tjena!
Nu är jag tillbaka och tji...denna nöt var inte lätt att knäcka! Allt som kom fram till var följande: Att medaljen kommer från det militära är de helt säkra på (men det hade vi ju redan listat ut) Att motivet med de tre männen är från en staty som står i Rhodos stad i rondellen vid Blue Sky. Så det kvarstår att knäcka i vilket sammanhang den utdelats... Om ingen löst gåtan före september så fortsätter jag jakten på ett svar då! |
|
||||
|
||||
![]()
Uppskattar din "privatspaning"! Hade förresten med mig medaljongen på min senaste resa. Det var inte många av grekerna som kunde förklara vad det var. Ombord på "Nisos Kalymnos", satt det dock några militärer.
Jag visade medaljongen för dem och de bekräftade Rhodos-spåret. En av dem sa att det var en del av en nyckelknippa. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Nu börjar jag också bli intresserad! Ser den "gammal" ut?
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
kan du precisera var du hittade den, kan skicka det privat om du vill. Det finns ju en del områden som ligger nära till hands. Jag skall träffa krigsveteranera i maj på Kreta och då ta jag med bilder till dom. Om någon är på Kreta då (omkring 20/5) så rekomendera jag verkligen att titta på ceremonier och kanske ta några glas med dom på kvällen och höra berättelsen om slaget på kreta. /Nico |
|
||||
|
||||
![]()
Jag ska kolla upp det. Kanske tog jag några bilder vid själva stället.
Citat:
![]() /Netwolf |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|