![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag hjälper också gärna till om ni vill veta ngt mera om Rethymnon - har varit där varje år sedan 1995 och reser snart dit igen. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej hej!!
Aha...ja va så säker på att de va strand vägen hon pratade om. Ok då e de alltså en ennu större o mer trafikerad väg. Trist de då. Men men vi ska va försiktiga. Ja, de ser bra ut hotellet o skönt att höra att du tror de e bra för barnen. Vi valde de hotellet utifrån dom, för min del var lefkoniko bay helt ok. För när vi åker utan barn ligger vi alltid på stranden, dom e inte så förtjusta i de. En fråga ja undrade e om du har någon aning om frisör priserna? Klipp? Sen bara om dom "fixar" till de? Tyckte om de området kring lefkoniko som sagt, många bra resturanter. Har du tips på resturanger tar ja gärna emot de.!! ![]() ![]() ![]() ![]() Kommer just inte på några frågor men ja har varit bara en vecka på kreta så ja kan just inget så de e bara att berätta. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag kan rekommendera Stellinas,och det ligger efter den trafikerade vägen och inte mot Rethymnonhållet utan åt andra hållet.Hela Rethymno är ju fullt av restauranger..bara att prova sig fram.Om barnen gillar pizza så har Ni en restaurang på andra sidan gatan precis nedanför hotellet,stenugnsbakad pizza.Kan vara jobbigt att gå med barn efter den trafikerade vägen,trottoarerna är ju inte som här hemma,kan nästan säga lika med noll...När vi gick med våra,då 13 o 11 gick vi som en ankfamilj,,,pappa,,barnen och jag sist..
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej! Våra barn e 12 o nästan 8, vi får gå som en ank familj vi med. De går nog bra!!!
Hittade två bra resturanger..Dome o Georgios el liknande. Sten ungns bakd pizza lät gott. Barnen blir nog glada hehe ![]() Vet ingen något om frisör priser? |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Ni har valt ett trevligt hotell,relativt nära till centrum. Gatan som måste korsas på väg till stranden är mycket trafikerad. ![]() aake. |
|
|||
|
|||
![]()
Oj oj oj!! Låter inge skojig den där vägen!! Men de e nog bara de som e negativt..allt annat värkar vara bra, som hotellet, sängarna mm.
Dome åt vi med på o tyckte att de va super bra mat där o snabbt gick de! Vi kanske syns där då!!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om ni vill äta traditionell vällagad mat har Kreta oändliga möjligheter. I många byar på lansbygden finns det tavernor som lagar fantastisk husmankost. Jag har tom provat fårtestiklar i en kretensisk bergsby för många år sedan. Kretas leverrätter brukar vara fantastiska och det finns många endemiska växter och örter som förhöjer matens smaker. Om ni tar er ut mot Misiria finns det säkert många bra tavernor kvar där ni får fantastisk briam, stifado, fava samt mycket annat gott. Be tavernan rekommendera några rätter till er så brukar de oftast duka upp det köket är bäst på.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för de tipset! men kan lova att ja inte ska prova fårtesticklar och inte heller lever. De e de värsta ja vet!!! Älskar all mat forövrigt. Hihi.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|