Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-07, 13:04
91kgs avatar
91kg 91kg är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Fototävlingen/Kategorin glädje

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
Nu har jag röstat, men tycker att bilden, jag röstade på, borde varit i kategorin bästa bild. Men "insändaren/fotografen kanske har skickat i ett riktigt triumfkort till bästa bild... Vi får väl se............
Menar du att du röstat på en bild i kategorin "Glädje" som "borde" varit i bästa bild

Vad är det då för mening med olika kategorier?

Eller menar du att den representerar glädje, men trots det hade gjort sig än bättre i Bästa bild

Mvh!

Senast redigerad av 91kg den 2008-01-07 klockan 13:19.
Svara med citat
Gammal 2008-01-07, 13:15
BOKAs avatar
BOKA BOKA är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Åter igen framgår det helt klart att vi människor uppfattar saker och ting på många olika sätt. Men det är väl tur och väl det annars så skulle livet bli lite trist och inte så lite heller förresten.
Svara med citat
Gammal 2008-01-07, 17:24
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Citat:
Ursprungligen postat av 91kg Visa inlägg
Eller menar du att den representerar glädje, men trots det hade gjort sig än bättre i Bästa bild

Mvh!
Japp!! precis så menar jag!
Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 13:42
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag tycker det fanns många glädjefyllda bilder, ögonblick fångade i precis rätt sekund.

Angående åsnan:
Jag hajade till när jag såg bilden, tittade sedan till och tänkte "åh, den rullar sig ju, det är verkligen glädje". Svårt att veta om så är fallet, men det ser så ut. Hade den legat halvdöd tror jag inte att den hade haft så pass böjda ben som den har.. men jag är inte säker.
Dessutom tror jag knappast att någon skulle fota en döende åsna och skicka in den till kategorin glädje... hoppas inte det =)
Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 14:10
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2005

Jag tycker inte att det finns speciellt många bilder i kategori GLÄDJE som kan upplevas som just glädje men detta är min personliga uppfattning. Min "kritik" riktas ej heller till någon specifik bild utan om hur själva kategorin har uppfattats av tävlingsdeltagarna, är själv en av dem.

När jag läste om de olika kategorierna och den nu aktuella GLÄDJE, så förväntade jag mig också att bildernas budskap skulle ge direkt glädje men så har inte varit fallet. Jag hittade endast 3 bilder som jag kunde tolka utifrån mina förväntningar och kunde också väldigt snabbt lägga min röst på en av dem

//Zanét
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:14.