![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Anledningen till att jag gav som förslag att formatera kortet i datorn var att det inte gick att formatera kortet i kameran då den hänger sej direkt. I övrigt kan jag bara hålla med i det du säger.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Ett annat tips då det gäller minneskort. Även om man har formaterat kortet av misstag går det att rädda bilderna. Det finns några gratisprogram som klarar detta. Att detta är möjligt är att vid formatering eller "Ta bort - radera -" raderar man bara filnamnet. Det är ungefär som att klippa bort kapiteltexten i en bok. Man har den övriga texten kvar. Således ligger bilderna kvar ända tills de skrivs över.
Något att tänka på när man av misstag "formaterar" eller "raderar" sina kort. Har själv råkat ut för detta. Häls/Chras |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lefteris |
|
||||
|
||||
![]()
Då går det att skriva över den "raderade" filen. Kolla fenomenet innan Du raderar stora filer på Din dator. Se hur mycket Ledigt utrymme Du har på hårddiske. Rader en stor mängd filer. kolla igen. Ingen skillnad. Töm "Papperskorgen". Då har Du mer utrymme eftersom Du nu kan skriva över det gamla utrymmet.
//Chras |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Har man däremot bara raderat så ligger all information kvar, utom Indexfilen, vilket gör att man kan återskapa det som fanns, eller skriva över den, precis som du säger. Siri. Vad är det för modell på din kamera? Jag har själv en Olympus (Vad annat kan en Grekdåre ha med tanke på berget ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Olympus 700... nåntingsånt.
Håller just nu på och testar med att överföra bilderna som jag har problem med. återkommer med ett resultat av försöket. |
|
||||
|
||||
![]()
Ingenting funkar...
![]() Jag anser nu att mina bilder är förlorade. MEN: *Ska jag formatera kortet i kameran eller i datorn? Datorn frågar om jag vill formatera disken och kortet om jag vill radera alla bilder. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej och God fortsättning.
Har Du provat med att använda en annan dator? Fungerar kortet lika dant där så formatera kortet i kameran. Skippa radera. Häls/Chras |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|