![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vill ni inte bo inne i Pigadia så kan jag rekomendera Amopi
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Regina och Romantica på Karpathos.
Vad finns det att säga om dessa hotell ? Vilket har bäst läge, och vilket är bäst för barn ? |
|
||||
|
||||
![]()
Vilket som har bäst läge beror på vad man värderar högst. Vill man bo strandnära är Romantica bättre, vill man bo i stan med nära till allt är Regina bäst.
En del kalimeror under åren har bott på Regina och gillat det. Jag kan däremot inte erinra mig nån härifrån som bott på Romantica, tror det har funnits fler frågor än svar om just det stället. När jag själv varit på Karpathos har jag träffat folk som varit helt nöjda med Romantica - men det är ju inte mycket till upplysning för dig. |
|
||||
|
||||
![]()
Som Inkfish sier.., enten vil man bo i byen eller så vil man bo nær stranden... ca. 15-20 min å spaser inn til sentrum fra Romantica med barn. vil jeg tro
Hovebusstoppet hvor bussene til de andre strendene går i fra ligger litt nærmere Regina. Synes personlig Naxos er mye finere for barn enn Karpathos både når det gjelder strender og byen...( iallefall om man velger å bo i Pigadia, men det er jo en smaksak. Amoopi er fint for barn og strendene er fine og barnevennlige, men desverre så slutter bussene å gå så tidlig slik at man er avhengig av taxi om man vil inn tilbyen om kvelden (iallefall hjem igjen) Men med så små barn hadde jeg alikevel kanskje valgt å bo der i stedet om man vil ha fine strender å bade på. Min vennine bodde forøvrig i Pigadia med sin 6-år gamle datter og brukte bussen ut til Amoopi hver eneste dag og syntes det var helt greit, og ville ha gjort det samme igjen om hun skulle reist til Karpathos igjen. Da ville jeg definnitivt ha valgt å bo på Regina! ia |
|
||||
|
||||
![]()
Regina eller Romantica, det beror som sagt på vad ni vill ha!
Vi har bott på Regina tre gånger och är mycket nöjda med det, men vi gillar att bo mitt inne i stan och ha nära till allting. Hotellet har ett fint, muromgärdat poolområde med avgränsad barnpool. Det är nära till stora supermarkets, all slags shopping, taxi, bussar, mängder av restauranger och cafeterior... Romantica ligger som sagt en bit bort från centrum, men närmare stranden om man gillar det. Här har du inget av det vardagliga stadslivet, utan här ute finns det mest hotell och restauranger. Några riktigt bra restauranger finns här, faktiskt. Vi gick dit ut flera kvällar i somras. Men bo där borta vill vi inte, vi uppskattar närheten till stadskärnan. Det går inte att opartiskt säga att det ena eller det andra hotellet är bäst, ni måste avgöra själv hur ni vill ha det. Hälsningar Karin |
|
|||
|
|||
![]()
Jag bodde med min familj på Regina sommaren 2006. Det var ett helt Ok hotell, förutom om man som vi, hade rum ut mot vägen! Hotellet ligger i början av en backe så på nätterna när alla motorcyklar och bilar skulle ut ur stan gasade de för fullt precis under sovrumsfönstret. Jag fick köpa öronproppar för att kunna sova. Men andra vi pratade med som hade rum in mot poolen hörde inget av det. Det drog ned betyget för mig på en annars underbar semester. Jag gillar verkligen Karpathos.
![]() Hälsningar Helena |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|