![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Enligt Cia blåste det fortfarande lika hårt i går kväll och de allra flesta båtarna går ännu inte, så det kan nog fortfarande vara människor kvar på olika öar som inte kunnat ta sig till sin flygplats.
Det blåste ju upp under natten till fredagen. Mitt på dagen frågade jag i ett biljettkontor om båtarna gick och fick till svar "at the moment, yes" men redan den eftermiddagen ställdes så gott som alla båtar in. Dimitroula som ju är en stor gammal färja var den första som lämnade Paros, drygt två timmar försenad under natten till lördag och med på den var det många som hade planerat att åka till Aten tidigare under dagen för att vara i Aten i god tid till flyget under förmiddagen. Bland annat var det många som skulle med ett plan till Tyskland kl 10.15. Vi steg av färjan kl 9.00 i Pireus. Jag delade taxi med ett tyskt par, vi sprang till första bil, sa att han måste köra FORT varpå han svarade "jag ska göra vad jag kan, men problemet är att vi inte får köra fortare än 120 och om polisen kommer så blir det 50 euro i böter, men jag ska göra vad jag kan". Om polisen kommit hade det förmodligen inte räckt med 50 i böter.. Vi var framme 2 minuter i 10 och jag hoppas de fick gå ombord på sitt plan. Själv hann jag till och med stå i incheckningskö en stund! |
|
||||
|
||||
![]()
Oj vilken rysare Elisabet. Tur du hann. Lär nog vara en del inblåsta på olika öar med allt vad det innebär.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jösses Elisabet
![]() Vågar du åka tillbaka till flygplatsen samma dag nästa gång också? ![]() Senast redigerad av inkfish den 2007-09-24 klockan 14:16. |
|
||||
|
||||
![]()
V I gikk takknemmelige i land på Samos lørdag ettermiddag
![]() Den reddende "engelen" var ....MILENA - som eneste båt i trafikk i greske farvann lørdag(tror jeg), kom HUN, av alle, til Ag Kirikos/ Ikaria og reddet hjemreisen for flere enn oss ![]() Da hadde vi ventet fredag ettermiddag/kveld og natt i Evdilos på to ferjer som i k k e kom, de fikk ikke gå fra Syros! Problemet var ikke mellom Ikaria og Samos, men i Kykladene, men det vet jo mange her inderlig godt! Kl 5 om morgen tok vi taxi til Ag Kirikos, da hadde havnepolitiet bekreftet at Milena s k u l l e komme (vi trodde det jo egentlig ikke...) ruta var kl 7 om morgenen, og kl 10.30 k o m hun virkelig ![]() D e r s o m det er mulig å komme seg med taxi fra Karlovassi til flyplassen i Pythagorion på 30 minutter ( med livet i behold), så rakk det hyggelige italienske paret vi delte ventetiden med også sitt fly!!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så skönt Kari, att det ordnade sig för er också!
Jag pratade med ett norskt par i hamnen på Paros som skulle ha åkt till Samos i fredags mitt på dagen, med en av de första båtarna som ställdes in - och som nu stod där mitt i natten med oss andra och undrade om deras båt skulle komma. När Romilda som jag åkte med kom in kl 2.30 sa hamnpersonalen att båten till Samos kommer om "tio minuter". Det var nog Milena, men jag såg henne inte komma. Cia blev kvar på Paros tills idag (hon kunde iofs ha åkt vidare igår eller förrgår men tyckte inte det var någon idé eftersom hon ändå måste till Aten idag) men nu sitter hon snart på utedäck i strålande sol och på ett spegelblankt hav! |
|
||||
|
||||
![]()
"...i strålande sol på ett spegelblankt hav..." så skönt det låter. Jag ser bilden från Jannes sista morgon på Amorgos framför mig, - tänk som det kan skifta.
Välkomna hem, förresten! När jag läser om din avresa från Ikaria, Kari, så tänker jag på att det måste vara ganska skönt att inte resa med småbarn i en sådan situation. Skönt att ni hann med ert flyg hem! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|