![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Visst är Picasa snabbt men hur mycket plats tar "databasen" för miniatyrerna? programmet är uppbyggt ungefär som ACDsee.
Har själv inget problem med XP eftersom jag inte gör så stora mappar. Hur lång tid det tar att hitta bilder beror även på hur man lägger upp sitt register. //Chras |
|
|||
|
|||
![]()
Senast jag uppdaterade Acrobat Reader så "kidnappade" deras bildvisningspgm visningen av mina bilder. Sådant händer ju med andra pgm också ibland och jag blir vansinnig... Det är ett djä--- sätt av pgmlev att göra så.
Jag kan ju öppna EN bild med ett annat pgm, men hur/var tusan ändrar jag förvalet för bildvisning av alla mappar/bilder? Dvs hela "Mina bilder" ska öppnas med... Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Högerklicka på en bild.
Välj "Öppna med" och markera vilket program. kryssa rutan "Öppna alltid med". det brukar fungera. det gäller även att se upp när man installerar ett nytt bildprogram och markera om man inte vill att detta ska öppna alla bilder. //Chras Senast redigerad av Chras den 2007-09-07 klockan 18:34. Anledning: Tillägg |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Tack för hjälpen. Peter |
|
||||
|
||||
![]()
För egen del så använder jag Irfan View för bildvisning. Blixtsnabbt och suveräna utskruftsmöjligheter. Programmet har även enklare bildredigeringsmöjligheter, som t ex "röda-ögon-reduktion". Jag har använt det i flera år och är grymt nöjd. För rörliga bilder finns det dock bättre alternativ att använda, t ex VLC.
/Netwolf |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|