Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-08-07, 10:46
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: vatten

Bor gärna med havsutsikt men behöver inte alls bo vid stranden. Kan inte ens säga att sol och bad är det viktigaste anledningen vid mina Greklandsresor men visst är det trevligt att vistas på stranden ibland. Kan välja en trevlig by som ligger flera km från stranden om den har andra fördelar. Åker då buss eller vandrar till stranden men inte varje dag. Solade mer när jag var yngre men med tiden och ökad kuskap om hur farlig solen är har intresset för solandet minskat. Nu får jag ändå väldigt lätt en snygg solbränna utan att ligga och sola särskilt länge.

Skulle gärna välja boende i exempelvis den ekologiska byn Milia på Kreta före ett besök på någon av kustens charterorter vid ett eventuellt nytt besök på Kreta.

På Folegandos överväger fördelarna med att bo i Chora så mycket att jag inte kan tänka mig att bo vid stränderna där. Dock är havet nära även i Chora och havsutsikten är vidunderligt fin.

Jag ö-luffar helst och då går det att välja en mix av öar där det finns fint strandnära boende medan en annan ö har annat som lockar.

Eva
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:03.