![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=moro mou;100056]Har nu testat OTE, men det e svårt...får inte fram något, ska nog prova ringa dit istället,
Eller så ringer du till Telia och de kopplar vidare till OTE får då garanterat prata med en som talar engelska! Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
ska prova att ringa telia!!
Men det känns som vi har kört fast, jag söker o söker på google, nästa grej att prova är lokala tidningar runt heraklion och dafnes. datorer i all ära, men jag tror mer på att åka dit o söka upp systern som de facto bor där, fast vi vet ju inte vad hon heter.......... tar emot alla tips jag kan få // Mia |
|
||||
|
||||
![]()
Vet hon vilken by han är född i eller kommer ifrån annars får hon fråga ut sin mamma en extra gång. Min upplevelse av Grekland är att den äldre befolkningen har ganska goda kunskaper om vad som hänt med olika släkter och han känns säkert igen på olika beskrivningar. Information kan också fås på motsvarigheten till våra kommunkontor, kyrkan, skolan etc. Om hon åker ner så bör hon ta med eventuella foton klä sig snygg och propert lite officiell klädsel skadar inte och försöka skapa kontakter på den ort han kommer ifrån. Ta med någon som pratar grekiska om hon inte redan gör det.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Eva! Jo vi har tänkt på det. Min vän är en kille som letar efter sin pappa, och det e meningen att jag ska följa med o tolka så gott jag kan
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du måste berätta hur det går. Hoppas ni hittar hans far.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|