![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Som "gammal" sjöbjörn kan jag tipsa om - Ingefära! Fungerar alldeles utmärkt. Ingefära finns bl a i pepparkakor. Bara att packa ned i ryggan inför resan. Det finns även i drycker som Ginger Ale. Går med fördel att blanda med whisky, så blir det ännu trevligare.
![]() /Netwolf |
|
|
||||
|
||||
|
Att vara så mitt i båten som möjligt (både i höjd-och breddled) där det gungar minst och lägga sig ned innan båten börjar gå, fungerade bra för mig förr i tiden när jag hade lätt att känna av gunget.
|
|
|
|||
|
|||
|
Armbanden ni använt - är det sådana man köper på apoteket? De har nämligen fungerat bra för oss.
Annars finns ju vanliga hederliga åksjukepiller (jag tror det finns starkare sådana receptbelagda också) Man blir jättetrött av dessa, men om alternativet är att "hänga över relingen", så kan det ju vara bra att vara lite sömnig. /Marianne |
|
|
|||
|
|||
|
Har själv en endaste gång varit sjösjuk i Grekland, mellan Korfu och Kefallonia. Dessvärre oxo varit sjösjuk i skandinaviska vatten. Ingefäran gör endast spyan grön..... Antispyplåster bakom örat är det enda som hjälper.
Ypsilon |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|