![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag har redan gjort min Greklandsresa för i år (Samos) och har under trista, kylslagna försommardagar roat mig med att drömma om nästa års... Då blir det en lågsäsongsresa med mamma i september om allt går i lås men det lär det göra! Mest har jag kollat in Karpathos... Men, min fråga innan vi i tanken fastnar alltför mycket för denna ö - ingen av oss har körkort och vi kommer alltså inte kunna hyra varken bil eller vespa. Kommer vi uppleva att vi "missar" det bästa av vad ön har att erbjuda eller finns det rimliga sätt att ta sig runt ändå? Vi var på Lefkas 2003 och sett i backspegeln hade ju möjligheten till bil varit guld värd där även om vi ändå hade en trevlig semester. Jag har läst forumet, resebreven och även "googlat" en del. Och jag har förstått det som att det inte borde vara något problem. Det skall ju finnas lokalbuss till Lefkos (kanske knöligare än bil men ändå...), utflyktsbåtar mot Olympos, badbåtar till några av stränderna norr om Pigadia... Och dessutom verkar inte avstånden till bergsbyarna på södra delen av ön vara längre än att taxipriserna håller sig ganska rimliga... Vore skönt om någon kunde bekräfta vad jag blivit någorlunda förvissad om - att Karpathos skulle kunna passa oss som hand i handske... Tack på förhand, hälsningar K. |
|
|