![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi hade inte alls tänkt ge oss av på någon lång flygresa i år, men nu har restarmen börjat suga så...
Vi kan i vilket fall bara åka i början på juli, har inte bokat biljetter än, men hur jag än letar hittar jag inget billigare än 11000-12000 kr tor Arlanda Aten. Det för 2 barn och två vuxna. Det som skrivs här på forumet om att enkelresor är billigare än tor gäller inte i Juli... Men det får kosta... först tänkte vi se någon annan ögrupp än kykladerna, men flygstolar till andra ställen än Aten runt 1:a juli kostar bara för mycket ![]() Så det får bli kykladerna (inte så ledsen för det, det är mest maken som muttrar om grönska, fast Santorini hade varit bekvämt). Min fråga är: Vad tror ni det kostar på ett ungefär att bo för mig, min man, våra 2 barn (10, 11) och min mamma, som vi tänkte ta med oss. 5 personer alltså. Vi kan fördela oss på två rum (mamma och ett barn i ett) alternativt en tvårumslägenhet, men inte alla i samma rum, då går vi nog varandra på nerverna... runt 1 - 10 juli kan vi resa. De öar vi spekulerar runt är: Serifos och någon grannö. Det känns som en ö som passar oss. Vi är lite bekväma, vill ha "allt" på gångavstånd, som på Antiparos, men ändå inte att vi skandinaver ska vara i majoritet på gatorna. Nu när jag letar på nätet känns det som om det blir hiskeligt dyrt att bo där i juli. Någon som har erfarenhet? Ett annat alternativ är att göra som vi gjorde förra året fast baklänges och övrse med att alla ni andra också är där ![]() Andra tips/ideer på boende/öar mottages tacksamt /Marianne |
|
|