Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-03-16, 10:58
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Prisnivåer i Juli på olika kykladiska öar

Vi hade inte alls tänkt ge oss av på någon lång flygresa i år, men nu har restarmen börjat suga så...

Vi kan i vilket fall bara åka i början på juli, har inte bokat biljetter än, men hur jag än letar hittar jag inget billigare än 11000-12000 kr tor Arlanda Aten. Det för 2 barn och två vuxna. Det som skrivs här på forumet om att enkelresor är billigare än tor gäller inte i Juli... Men det får kosta...

först tänkte vi se någon annan ögrupp än kykladerna, men flygstolar till andra ställen än Aten runt 1:a juli kostar bara för mycket

Så det får bli kykladerna (inte så ledsen för det, det är mest maken som muttrar om grönska, fast Santorini hade varit bekvämt).

Min fråga är: Vad tror ni det kostar på ett ungefär att bo för mig, min man, våra 2 barn (10, 11) och min mamma, som vi tänkte ta med oss. 5 personer alltså. Vi kan fördela oss på två rum (mamma och ett barn i ett) alternativt en tvårumslägenhet, men inte alla i samma rum, då går vi nog varandra på nerverna... runt 1 - 10 juli kan vi resa.

De öar vi spekulerar runt är:
Serifos och någon grannö. Det känns som en ö som passar oss. Vi är lite bekväma, vill ha "allt" på gångavstånd, som på Antiparos, men ändå inte att vi skandinaver ska vara i majoritet på gatorna. Nu när jag letar på nätet känns det som om det blir hiskeligt dyrt att bo där i juli. Någon som har erfarenhet?

Ett annat alternativ är att göra som vi gjorde förra året fast baklänges och övrse med att alla ni andra också är där . Börja några dagar på Naxos, i stan den här gången, och sen fortsätta till Antiparos. Det känns bra att veta lite när man släpar med sin mamma på båtluff - hyfsat resvan men inte strapatsvan... Alla talar sig varma för Pension Sofi, men vad kostar det där på ett ungefär - hittar inga priser, vare sig här på forumet eller på nätet i övrigt.

Andra tips/ideer på boende/öar mottages tacksamt

/Marianne
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:43.