Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2005-06-07, 09:50
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: båten Romlida?

Kära Brige.

Jag kan faktiskt inte förstå varför du tar i så i den här tråden... Jag förstår dig till fullo. Vi är alla olika. Både i vad vi tycker om, prioriterar och klarar.

Jag tycker om gamla Romilda och Dimitroula. Jag älskar att rulla ut min sovsäck på däck, höra motormullret och skaket, känna närheten till havet, köpa en öl i baren och äta ihop med min medhavda fetaost och mitt bröd. Jag föredrar också att åka, inte godståg, men absolut gamla 60-tals vagnar framför opersonliga X2000. Jag tycker det har mer charm. Sen gör jag precis som Jan-Erik, åker BlueStar pga av tidtabeller och tillgänglighet. Men jag tycker det är oerhört synd att gamla, vackra båtar skall försvinna till förmån för moderna och opersonliga. Jag tycker det borde få plats med båda alternativen!!

Klanka inte ner på oss som tycker om det gamla! Det är väl lika illa att göra det som tvärtom??

(Förövrigt så har jag heller ingen modern knapptelefon hemma, eftersom jag tycker om att slå nummer med ringskiva och höra äkta ringsignaler istället för elektroniska pip... Trots att jag varken kan ringa telefonbank eller SJ...)

/Anna
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:52.