Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Norden

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-01-11, 21:57
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Baltikum??

Jag har varit i Estland fyra gånger under de senaste åren, två gånger på kryssning till Tallinn (med övernattning på båten) och två gånger med övernattning i landet. Under de två första resorna var Estland inte medlem i EU.

Jag har inte upplevt något konstigt under mina resor och aldrig känt mig mer rädd än när jag varit på besök i något annat land. Kamera har varit en självklarhet vid alla fyra resorna. Det är klart att det inte skadar att vara extra försiktig med pengar och andra värdesaker, men att lämna kameran hemma skulle aldrig falla mig in.

Hur det är i Tallinn på kvällar och nätter har jag ingen uppfattning om, men på dagtid är det en massa folk i rörelse. I Gamla stan möter man turister vart man än vänder sig; många av dessa är svenskar på dagsbesök.

Enligt min erfarenhet är Estland ett trevligt land och Tallinn en fin stad. I Gamla stan är det fortfarande billigt att äta och handla inhemska produkter som trävaror och stickat. I de nyare delarna av stan finns moderna gallerior där priserna är mer som hemma.

Ruby
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:16.