Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-07-10, 01:05
Lakis Lakis är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Skräp

Citat:
Ursprungligen postat av Peter
Jag köper faktiskt det du säger om att staten är ansvarig. Och att staten ska ta hand om skiten. Kanske med hjälp av kommun eller annat. Men då måste också staten se till att folket förstår! Att det är allvar. Och folket måste förstå och inse att man håller på att förstöra och förgifta Grekland och därmed även riskerar att förlora en del av turismen som är så viktig. Att man inte kan fortsätta slänga skräppåsar och tomma vattenflaskor hur som helst. Men det ligger mycket mer i detta när man ser hela bilden... Igen...
Detta sa du väldigt bra peter men inte bara att det är statens uppgift att hålla Grekland rent men också att dom ska bygga ut stora ordentliga sop platser och en massa organiserade sop tunnor i de centralare områderna.

Det har blivit mycket bättre i Grekland men det händer ofta att jag går flera hundra meter utan att se en papperskorg, då slänger jag bara flaskan i ett hörn..

samma sak händer i sverige och det gör vi nog allihopa, hur ofta är det man inte ser en enda papperskorg, det är ju klart man gör av sig med en liten skräp sak då, man vill ju inte bära med sig den hela tiden.

Senast redigerad av Zanét den 2006-07-10 klockan 08:31. Anledning: För långt citat
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:28.