![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Peter !
Jag har redan gjort allt det du föreslår, har alltid haft det i rutinerna i den dagliga vården av datorn. Nollställde alla visuella effekter i går, defrag har jag gjort idag. Har just nu inga program jag inte behöver, inkl. Windows-komponenterna. Jag är fullt och fast säker på att Norton-uppgraderingen rörde om så pass mycket att hela discen fick fnatt och inte riktigt klarade att ta emot så mycket kraft som uppgraderingen tydligen tog. Möjligen var det dumt att plocka bort alla Windows-uppgraderingar inkl. SP 2 men så´n är jag när jag får för mig att greja med burken. De ligger ju snyggt där igen och automatiken till ytterligare går ju igång när det finns nytt att få. Några tillverkaruppgraderingar (Compaq, numera HP va ?) har jag inte hittat ännu. Kan fortsätta kolla om det finns några drivrutiner som kan vässas till lite. CPU:n mår bra, behöver fråga mera på jobbets it-avdelning vad de menar med att speciellt svchost.exe och explorer.exe inte ska ligga med högt värde? By the way, Ewido är väl en konkurrent bland många, till Norton ? Känner i så fall inte att jag behöver den parallellt. I envisheten är jag av åsikten att Norton passar bra för mina behov och de speciella delar den har och som jag har nytta av. Det är med andra ord bara att rulla på som förut och i och för sig vara mer varsam än någonsin. Hasse ![]() ![]() |
|
|