Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2025-05-19, 07:11
Fältjäntans avatar
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2015
Standard 2 veckor på Limnos

Så är vi på plats på Limnos. Efter en lugn flygresa landade vi 20 minuter före planerad tid. Det var fortfarande ljust, men solen var på väg att gå ner. 20 grader och vindstilla. Efter 8 grader och nordliga vindar hemma när vi lämnade Vimmerby kändes det helt underbart att lämna planet och stiga ut på grekisk mark.
En liten flygplats, men bagaget kom snabbt och snart var vi på väg i taxi till Myrina. Första gången med en kvinnlig taxichaufför. Tror aldrig jag sett det i Grekland tidigare och det var inte så vanligt heller fick jag till svar när jag frågade.
Vi har bokat vårt boende på Booking.com och visste var det låg. Taxiresan tog 20 minuter och kostade 30 Euro. Så stog vi där på gatan och kunde inte se något som liknade vår Little cottage with garden. Bara stora villor. Ringde värden och hon kom inom några minuter. Vi var ju en halvtimme tidigare än beräknad tid, annars hade hon varit där och mött oss.
På en gård en liten bit in låg vårt lilla hus. Ett litet hus i en trädgård, med fullt utrustat kök, vatten i kylen, juice och bröd, apelsiner i en skål. Och vi fick plocka fler i trädgården. Badrum med tvättmaskin. Och inte de vanliga små shampoflaskorna som man brukar få på hotell utan stora flaskor hår- och duschshampo och annat som jag inte hunnit kolla än. Allt ser nytt och fräsct ut och som grädde på moset en mycket glad och trevlig värdinna. Här kommer vi att trivas.
Efter en tidig morgon och på resande fot i stort sett hela dagen var det ganska skönt att efter att ha packat upp bara sitta en stund på vår uteplats med en liten whisky i glasen. En skön ljummen kväll.
Vaknade tidigt idag och hörde en tupp gala. Vi bor bara ca 5 minuters promenad från centrum, men ingen trafik som stör. Idag blir det bara att upptäcka Myrina.
Kerstin och Stickan, som nu lever i en dröm. Å, han fyllde ju 70 igår. Det blev ju inget firande så vi får väl ta igen det idag
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:49.