![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nå er jo situasjonen den at koronaen- med bråstopp i salg av pakkereiser- har ført til enorme tap i inntekter for charterselskapene og likviditeten. Og Reisegarantifondet skal (ifølge en avis) ikke ha stort i kassen, cirka 18 mill? Opp i dette har regjeringen vedtatt en egen forskrift til pakkereiseloven; der kunden normalt har krav på refusjon/tilbakebetaling innen to uker-eks ved kanselleringer fra selskapets side, utvider den nye forskriften dette til tre måneder. Resultatet vet vi jo, kunder får ikke pengene sine tilbake som forventet/innen tidsfristen. Tre måneder er lenge å vente.. Samtidig - og det er en annen sak selvsagt- varsler norske arbeidsgivere av ulik art at de kanskje pga krisen ikke har penger til å betale arbeidstakerne det vi kaller Feriepenger. Som alle i lønnet arbeid stoler på skal komme inn på kontoen. (Nei, vi er ikke i Hellas, ![]() ![]() Så kommer jo det delikate, har man akseptert refusjon i form av gavekort, og selskapet går konkurs, må man selv kreve pengene fra boet. Håper dette var forståelig. https://reisegarantifondet.no/reisende/ Og her er en avisartikkel om temaet, kanskje lettere å forstå/mer lesbart? https://www.nettavisen.no/okonomi/st...423969939.html Senast redigerad av malou den 2020-05-20 klockan 17:13. |
|
|