Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2006-04-18, 04:16
Soleil2 Soleil2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 12
Standard Aktiv semester med tonåringar?

Ska luffa i 3 veckor i, tror vi, Kykladerna. Mamma, 46 och 2 grabbar, 13 och 15. Vill gärna ha tips på ställen och aktiviteter som kan vara kul för dessa åldrar. T ex vindsurfing, vilka stränder/öar kan man göra det på? Snorkling? Hur är det med moppeuthyrning, är det 15-årsgräns där som här? Är dom noga (min grabb fyller 15 i mitten av juli, men vi är i Grekland från mitten av juni...). Billiga ställen att bo på med pool? Andra vattenaktiviteter, vattenskidåkning? De är snälla lugna pojkar, har ännu inte börjat vara "tonåringar" om ni förstår vad jag menar. Deras databehov får jag väl tillfredsställa då och då på något internetcafe...

Och så jag då, som gärna träffar andra vuxna lite grann oxå. Det är ju inte så kul att sitta ensam med sitt vinglas kväll efter kväll. Speciellt trevligt vore det ju att träffa andra ensamstående föräldrar, av båda könen. Vart finns dom/ni??? Tycker allt som handlar om att resa med barn kretsar kring kärnfamiljen - 2 vuxna med x antal barn. Att resa ensam vuxen med barn har ju sina utmaningar, och det vore kul att utbyta erfarenheter.

Tacksam för tips!
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT