![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har varit höjdrädd i hela mitt liv. Camilla blev höjdrädd under en otäck vandring på Amorgos för cirka 15 år sedan. Sedan dess är vi båda höjdrädda.
![]() Dock händer det att vi stålsätter oss och försöker förtränga höjdrädslan. Det är inte lätt, det kan jag försäkra. Ett exempel på vertigoförträngning inträffade när vi var i Megisti på Kastelorizo. Vi bara måste se denna oerhört vackra by ovanifrån, sa vi, höjdrädsla eller inte. Så vi gick upp med darrande ben, och med dessa skakande ben njöt vi av den sagolika vy som ni ser på bilden. (I bakgrunden ser ni staden Kaz i Turkiet.) Vårt mål denna dag var att gå upp till Paleokastro som ligger ovanför Megisti. När vi kom upp till toppen mötte vi en man från Kastelorizo. Vi frågade om det gick att gå till Paleokastro från där vi stod. Han sa att det går, men ni måste se upp för ormarna. Jag frågade om de var farliga. Han svarade: ”Dangerous? Hrm. They bite. For sure. So you can call them dangerous.” Vi gick inte till Paleokastro. Är du också höjdrädd? |
|
|