Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2006-03-26, 17:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 401
Standard David Gilmour/Pink Floyd

Saxat från en annan tråd
Har du kollat låttitlarna?
Det är rena GrekÖ-poesi: "Where We Start"- "On an Island"- "Castellorizon" - "The Blue" - "Red sky at Nigth" - "Take a Breath" - "Then i Close my Eys" - "This is Haven" - "Smile"..... Det är väl klart att det är hämtat från Grekiska Ö-världen !

Vilken observationsförmåga! Klart att alla låtar är inspirerade grekiska övärlden.

Jag laddade ner (iTunes: 90 SEK) David Gilmours senaste samma dag den kom ut. Tycker den är riktigt bra, låter mycket Pink Floyd, men självklart inte som ”gamla” Floyd. Jag har faktiskt bara en Floyd-platta sedan Roger Waters kastade in handduken och det är The Division Bell. Ganska bra.

Första skivan jag köpte var Meddle, fastnade för den episka låten Echoes. Sedan köpte jag alla deras skivor och fortsatte köpa varje gång det kom ett nytt album. Ända fram till The Final Cut (köpte The Division Bell senare). Tappade intresset när Waters inte längre var med. Bästa de gjort tycker jag att The Wall är. När den kom låste jag in mig och lyssnade om och om igen. Blev nästan besatt av den. Jag hade möjlighet att se The Wall live på Earls Court i London i slutet av sjuttiotalet, men kunde inte åka ”pga” av en kommande tågluff. Hade inte råd med båda. Däremot såg jag Roger Waters på Globen (eller om det var Hovet) när han gjorde sin första konsert som soloartist. Premiären var i Stockolm, Clapton var med på gitarr. Först spelade han hela The Pros & Cons Of Hitch Hiking, sedan spelade han bara Pink Floyd-låtar. Det var en fantastisk upplevelse för en Pink Floyd-dåre som jag. Han gjorde två konserter i Stockolm, självklart såg jag båda.

Åren går, jag gillar fortfarande Pink Floyd, men spelar sällan skivorna. Alltför sällan känner jag nu. Men Gilmours nya går varm. Det finns så himla mycket bra musik, köper flera skivor i veckan, så jag hinner tyvärr inte lyssna på så mycket gammalt.

Hur är det med er (Tom, Hasse). Vilka är era favoritplattor med Pink Floyd?
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT