Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #22  
Gammal 2016-12-06, 22:55
TobiasC TobiasC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2016
Ort: Lidköping
Inlägg: 39
Standard Sv: Charterresor

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Tack Janne! Det du skriver värmer mitt hjärta!

Först. Vad gäller synpunkterna på Jannes AI-resa/resor (han kanske har gjort flera som han inte berättat om? Hemska tanke!!!) så lämnar jag dem därhän. De är så befängda att de inte ens kräver ett bemötande.

Så..... om AI. Ämnet har ett antal gånger i långa trådar behandlats här på forumet. Blandade synpunkter har förekommit. Men mitt intryck är att man enligt många K-medlemmar inte är riktigt salongsfähig om man reser Ai. Åtminstone inte till Grekland.

Själv skulle jag inte drömma om att resa med AI i sin helhet för en resa till Grekland som privatperson. För mig är den grekiska maten och nöjet att besöka olika tavernor minst halva nöjet med resan. Så även i andra länder.

Men .... t ex till Fuerteventura reser vi varje gång till vårt favoritboende med en tvårumslägenhet som vi gillar skarpt och där skillnaden med och utan AI är c:a 100 kr/dygn. Det använder vi för frukost och lunch och sen går vi ut och äter på kvällen. Allt annat vore ju korkat tycker jag.

Vidare tycks det föreligga en både bred och djup kunskap bland mina vänner här på Kalimera om AI:s faktiska effekter på det grekiska näringslivet. Själv har jag inga sådana faktiska kunskaper.

Men enligt inläggen så bör alla de som faktiskt har som första kriterium att de vill resa med AI välja ett annat land. Det är t ex barnfamiljer som någon enstaka gång kan unna sig en utlandsresa och som tycker att det är tryggt och praktiskt med Ai. Det är folk som t ex har bristande språkkunskaper och därför känner att de behöver trygghet med AI när de reser.

Alla de här resenärerna kan ju tänkas att bli lite nyfikna på landet de besöker och därför göra några utflykter eller gå ut på byn och äta någon gång. Kanske blir de förtjusta i landet de besöker. Kanske lockas de att komma tillbaka och är de tryggare nästa gång och mera nyfikna och väljer något annat än AI

Men ..... alla de resenärer som av sådana skäl väljer att boka en AI-resa de gör tydligen det grekiska folket en tjänst om de istället väljer att åka till Spanien, Italien, Turkiet eller något annat land. Åtminstone enligt många inlägg här på Kalimera i detta ärende.

Och tydligen är det så att alla de som redan är inbitna Greklandsresenärer och redan reser med charter utan AI eller på egen hand, de slutar helt plötsligt med det och åker till AI-hotellet när det kommer till byn. Och därmed utarmas resten av byns näringsverksamhet.

Själv har jag vid några tillfällen faktiskt "syndat" och befunnit mig på besök i Grekland med AI. Det har vid samtliga tillfällen varit i tjänsten på resor som jag arrangerat i konferensform. Det har varit ytterligare ett sammanhang när AI har varit praktiskt och bra. Jag vet att flera deltagare har gillat besöket och sedan rest tillbaka privat med familjen. Men om det har missgynnat det grekiska folket så beklagar jag djupt. Nu har jag gått i pension och "kan icke mera synda" på det sättet utan enbart som privatperson. Och när jag vill resa AI kommer jag även fortsättningsvis att göra det i andra länder eftersom jag älskar att gå runt och äta på egen hand på olika grekiska tavernor, men inte för att jag tror att det missgynnar Grekland.

Masse
Tack Masse, det var ungefär så här jag själv ville skriva men inte orkade.
För övrigt kan jag säga att jag hittade detta forum för ca 1 år sedan nu. I somras for vi iväg på vår första egenbokade resa. Naxos 1v. Vi bodde hos Vaggelis & Effie på Hotel Agios Prokopios efter att läst detta forum. Vi blev snabbt Naxosfrälsta, så nästa sommar bär det av två veckor med flyg till Mykonos, vidare till Paros för 3 nätter, 9 nätter på Naxos för att avsluta med 2 nätter på Mykonos.
Detta hade ALDRIG hänt om jag inte hittat detta forum, det kan jag lova båda avhopparna. Så att visa upp den direkta oförskämdhet som framför allt Admirala vräker ur som gentemot Janne gör mig rent ut sagt förbannad! Skämmes!
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT