Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-03-13, 21:20
Alex9191 Alex9191 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2016
Standard Sv: Olika frågor om färjor

Hej och tack för svar
Jo precis, jag såg att Seajet var dubbelt så dyrt och framför allt är jag orolig över att den ställa in pågrund av vinden (plus att det är så mycket härligare att få sitta utomhus som på Blue Star!). Men då vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Det känns som att vi bör boka hotell i förväg på både Sifnos och Amorgos (och på booking.com börjar dessutom allt ta slut, flera ställen är fullbokade och det är ganska dyrt...), vill inte riskera att inte hitta boende på plats eller att behöva leta jättelänge efter boende. Men det känns inte så säkert att boka hotell men inte vara säker på att Seajets åker...
Kan vi ta risken ändå eller bör vi kanske ändra planer?
Jag tänker att vi kanske borde skippa Sifnos den här gången och kombinera Amorgos med någon ö i Småkykladerna (Donoussa, Iraklia eller Schinoussa). I sådana fall tar vi Blue Star varje gång och jag känner mig mer säker att boka boende. Men samtidigt känns det väldigt tråkigt att missa Sifnos! Vad tycker du? Och om vi väljer en ö i Småkykladerna att kombinera Amorgos med, vilken skulle du välja? ELLER borde vi istället skippa Amorgos och köra Sifnos tillsammans med Kimolos eller Kythnos?

Och tycker du att vi borde köpa biljetter i förväg via Argo Hotel eller räcker det att köpa vid 06 på morgonen innan färjan åker? Kommer det finnas platser kvar då tror du?

Verkligen tack så mycket för hjälpen!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:33.